Akvariet er på 45 liter.
Hvor mange kg sten vil i anbefalde der skal i ?
Hvor meget sand skal der i ?
Kan man købe eremit krebs/snegle fra start af ?
håber i kan hjælpe med de tre spørgsmål.
mvh
Niels
Klap lige hesten!Dragefisken skrev:Så har akvariet kørt siden tirsdag. Der blev købt levende sten hos klovnfisken samt modnet vand til hele akvariet. Det er pt. ingen alger, hvilket nok skyldtes at vandet var modnet før det kom i akvariet.
Men kan man putte fisk i nu når alt vandet består af modnet vand?
og hvad med en læderkoral?
Se det er lige problemet jeg kan ikke med overbevisning fortælle hvorfor de må vente. Jeg ved godt at akvariet skal igennem cycklus og at det starter med at man får brune alger hvorefter de grønne alger kommer. Men jeg kan ikke fortælle hvorfor algerne kommer når alt vand og sten er modnet ???Brizz skrev:Husk at fortæl dem hvorfor tingene kan tage tid.
Brizz skrev:@Nolan. Det eneste der taler imod dit angreb der er at en del alligevel har formået at putte fisk i efter 5 dage og det er gået godt.
Vi er af samme holdning mht modning og tålmodighed. Men andre har haft heldet til at gøre anderledes.
Vi er ganske enige.Nolan skrev: Det skal såmænd ikke forstås som et angreb....
Jeg skulle bare have lidt luft.
Det er min opfattelse, at mange dropper saltvand fordi det er for svært - der er ikke noget at sige til, at nogen syntes det er svært, når man tror man bare kan plumpe nogle sten i noget saltvand og så kører lortet efter 3 dage.
Jeg har endda flere gange hørt om forhandlere, som direkte ansporer denne adfærd !!!
Og én ting er ihvertfald helt krystalklart; Der er betydeligt flere, der har held med at lade tingene tage den tid, de tager end ved at følge den anden fremgangsmåde.
En eller anden klog mand sagde engang; "Only bad things happens quickly in a marine aquarium....." og hvor har han dog ret.
Mvh
Kim
Tak det var bare den forklaring jeg gerne vil have. Nu er mine venner jo nogen som ikke altid stiller sig tilfreds med udtryk som "det skal man bare fordi det siger man" de vil gerne have at vide hvorfor!!!! Dette syntes jeg er ganske fornuftig holdning. Forstå mit synspunkt, jeg siger til dem hele tiden at de ikke må putte fisk i og de spørger så hvorfor nu når vi hverken har alger og vores værdier er ok? Så aner jeg faktisk ikke hvorfor indtil nu. For god ordens skyld vil jeg lige sige at jeg har hele tiden sagt, at fisk kan de måske få i, i januar måned hvis værdierne er ok.Nolan skrev: Stenene skal bare op af vandet et par minutter, så begynder der at dø ting i dem. Og disse døde ting, skal nødvendigvist nedbrydes, før tingene er "modnet" igen/Kim
Se så bliver jeg sgu lidt vred. Fordi det er mig der har startet tråden.Nolan skrev:Jeg bliver sgu lidt vred, når jeg læser en tråd som dén her;