Jeg var lige forbi den lokale i dag og fik en sol koral med hjem.
Det eneste jeg ved om den er at den helst skal stå i skygge / mørke, at det selvfølgelig er en NPS og at jeg selv skal fodre den med fx. artemia / mysis. Hvor ofte den skal fodres ved jeg ikke. Nogen der kan dele erfaringer herom?
Lige nu står den i min sump med en maxspect razor hængende over sig, 160w 16.000K
Den står på 1% hvid og 3% blå. Hvor meget lys/mørke skal sådan en fætter i virkeligheden have?
I baljen har jeg 8 stk T5 39w hængende til at dække 60*100cm. Så i baljen er der pænt meget skrald på lyset.
Derfor den pt. står i sumpen. Jeg vil "bygge" et sted til den hvor den kan få skygge.
Jeg vil bare gerne vide hvor meget skygge jeg skal bygge til den, for at jeg kan give korallen de bedste vilkår, til at den kan trives.
Jeg har læst om nogen som bare har den stående i lys, hvor den alligevel trives og blot åbner sig om natten (eller ved mildt blåt lys)
Det virker som om folk har forskellige erfaringer med den (ligesom med alt andet, hehe!)
Hvor har i jeres stående i forhold til lys og cirkulation?
Mht cirkulation har jeg læst mig frem til at mild til medium flow er bedst. Hvad er jeres erfaringer omkring flow?
Er spændt på at se hvordan det kommer til at gå

Mvh Peter