"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

GHL mitras

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
bhansen
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 226
Tilmeldt: søn 10. jan 2010 19:03
14
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2010

GHL mitras

Indlæg af bhansen »

Hej,

Jeg overvejer at købe GHL mitras lamper med HV, men kan se at der både findes LX6100 og LX6200. 6100'eren skulle have mere "gult" lys og 6200'eren skulle være mere blå.

Jeg er blevet noget i tvivl om, hvilken jeg skal vælge, er der nogen som har en mening om dette...hvis det er baseret på erfaring er det selvfølgeligt bedst :-)

Fundet på gåågle....
The Mitras 6200 LED is GHL’s latest flavor of their fairly young Mitras LX LED platform. Where the Mitras LX 6100 has excelled at reproducing colors that are in line with European tastes for lighting that replicates T5 lighting, the Mitras LX 6200 replaces some of the warmer LEDs with cooler, bluer LEDs that should produce a bluer colored light that American reef aquarists prefer.

Using the same beautiful housing of the Mitras 6100 that we swooned over this winter, the Mitras 6200 does away with its amber LEDs, so there goes most of the yellow spectrum, and the six Osram Oslon SSL Red LEDs also get cut. These 12 diodes are replaced with an equal number of Osram Oslon SSL “Blue White” and “Sky White”, two interesting names that don’t yield any results but we think we know what they are.

Read more: http://reefbuilders.com/2013/05/15/mitr ... z2fRYsEedr" onclick="window.open(this.href);return false;
Hilsen
Brian


Nuværende akvarie: viewtopic.php?f=94&t=67527
Tidligere akvarie: viewtopic.php?f=94&t=48661
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: GHL mitras

Indlæg af StarF »

I starten blev der lavet en ferksvands udgave(6000), og en saltvands udgave(6100), den kom i 2 versioner med hyper violet og uden. Grunden til den blev lavet i 2 versioner, var fordi de leds var ret dyre på det tidspunkt, sådan er det dog ikke mere, og versionen med hyper violet er ikke så meget dyrer end den anden. Så skal du have en 6100 skal du have den med hyper violet.

6200 er samme lampe med fokus på amrikanerne og deres blå lys. på fuld power på alle kanaler giver 6100 et flot hvidt lys, det er ikke gult, nærmere hvidt.. vil nok skyde på det er ovre i 12-14 kelvin...

Her vil 6200 ligge mere over i det blå. Jeg har selv overvejet at skifte clusterne på mine lamper, men undlod det, da jeg i sidste ende kan få samme blå farve, da der er nok styrke i lampen, til man kan skrue ned for de gule, røde leds, og stadig få god vækst og nok lys.

Hvis du allerede nu ved du vil have det mere blåt en hvidt, så gå efter 6200 hvis du vil have det mere hvidt så gå efter 6100. 6200 fåes kun med hyper violet.. blot som info.

http://forum.aquariumcomputer.com/showt ... 0HV-Review" onclick="window.open(this.href);return false;

her er der billeder af en med 6200 desværre mangler jeg lidt et billede af samme system med en 6200 på fuld styrke og en 6100 på fuld styrke over, så kan lettere kan vurdere hvad retning man vil med sin.
Brugeravatar
toni
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 975
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 13:53
12
Postnummer: 9370 Hals
Saltvand siden?: 2010

Re: GHL mitras

Indlæg af toni »

Vi har mitras 6100 med HV og kan ikke andet end skamrose dem. Har ikke set 6200 udgaven, men synes overhoved ikke at det er et gulligt lys, men kan give StarF ret i at det er måske mere hvidt (i hvert fald på standard indstillingen) Men du bestemmer jo sådanset selv hvilke indstillinger du vil køre med og mulighederne er jo talløse. Vi har hvert fald rigeligt med power på våre(ikke fabrik indstillingerne) og korallerne trives ekstremt godt. Ellers er de jo næsten lydløse og økonomisk i forhold til el.

Så er herfra er det 6 ud af 6 stjerner :GO
Lukket 2 år og 3 måneder : Toni's 840 l: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=59694" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Brugeravatar
bhansen
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 226
Tilmeldt: søn 10. jan 2010 19:03
14
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2010

Re: GHL mitras

Indlæg af bhansen »

Mange tak for forklaringerne :-)
Hilsen
Brian


Nuværende akvarie: viewtopic.php?f=94&t=67527
Tidligere akvarie: viewtopic.php?f=94&t=48661
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
15
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: GHL mitras

Indlæg af Schwensen »

Jeg er også utroligt glad for mine. Synes det er lidt besværligt at programmere dem, men omvendt så skal man kun gøre det en gang. Synes der er rigeligt med blåt lys i mine!
Jeg har 6100HV
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: GHL mitras

Indlæg af pederrevnørd »

Fede lamper, synes blot de er dyre....
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
panadda
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 46
Tilmeldt: tirs 13. jan 2009 23:29
15
Postnummer: 5000 Odense C

Re: GHL mitras

Indlæg af panadda »

Jeg har 6100 HV og er godt tilfreds. Syntes dog det lyder spændende med 6200 idet jeg alligevel ikke bruger de røde så meget.
Jeg har også en Razor 10 K og den har et fantastisk flot lys. Helt uden rød, gul osv.
Det bedste ved Mitras er at den spræder lyset godt og at den er helt lydløs.
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: GHL mitras

Indlæg af peder »

Har også 6100 HV og er vildt glade for dem, og mulighederne er nærmest utallige. Jeg kan lave det så rigeligt blåt hvis jeg ønsker dette.
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"