Tænkte det var på tide at vise mit lille rev frem

Har skiftet akvarier 1700 gange de sidste 3-4 år (Mest grundet økonomi)
Nu har jeg dog fundet mig et akvarie, som jeg kan holde inden for den økonomi jeg har til rådighed, når jeg har en dreng, et hus, en bil og 2 hunde

Akvariet var egentlig købt ind til at blive sump på et tidligere akvarie.
Det kom dog ud og stå i garagen i en papkasse.
Lysten til at starte det op blev dog større og større og da jeg en dag, stødte på det perfekte møbel til det, var det bare med at komme igang

Det er AndersGS gamle tank.
Jeg havde dog bestemt mig for at få boret huller (Tak Bima) og lavet sump, frem for at have teknikken til at sidde oppe i akvariet.
Kunsten har været at få plads til det hele

Setup'et består af følgende:
64 Liters Hjørne Akvarie.
Ca 20 Liters sump med 8-9 Liters Ferskvandskammer.
Der er boret 3 huller til 20 mm rør. Alle 3 rør er der kuglehaner på, hvis der skal pilles ved noget, er det rart at kan lukke af

Jeg har for første gang prøvet at bygge søjler (Bærer måske lidt præg af det haha)
Der er ca 5 kg levende sten i de søjler.
P.T sidder der en Tunze 6025 (Moddet) i akvariet.
Bliver måske byttet ud med 2 x hydor koralia 1600 nano pumper.
Er egentlig fint tilfreds med Tunze pumpen og det flow den giver i akvariet. Men fuck den fylder i så lille en balje

Lampen er en Silent Storm 50 watt. Jeg er MEGET tilfreds med det lys den giver!! Og KANON dejligt at den ikke siger noget!!!
Så sidder der en New Jet 1200 retur pumpe. Den er P.T min største udfordring

I et akvarie med så tyndt glas og knap plads i sumpen. Så kan den kun stå på en måde.. Og det giver altså resonans

Jeg har før haft New Jet pumper og har altid været godt tilfreds.. Jeg tror ikke der er det store at gøre ved resonansen.
Synes også det er blevet lidt bedre i takt med det har kørt.
Har smidt en no name osmolator på fra fish-street.
Den kører 100% som den skal.
Så er der monteret en nano reaktor fra reef-farmer, med en tunze pumpe.
Den spiller bare max! Kører med Rowaphos.
Skummeren på systemet er en Buble Magus 3,5 cone.
Har haft Buble Magus skummere før og jeg altid været super tilfreds med dem!
Den her er ingen undtagelse! Super lydløs og skummer bare derud af!
Det hele står på et hjørne skab jeg fandt på gul og gratis

Jeg fik det slebet ned og malet det hvidt. Det passer perfekt der til!
Min ide med akvariet har hele tiden været at køre med blødkoraller og LPS.
Jeg har døjet lidt med fosfat og lidt nitrat, og havde egentlig forventet at værdierne ville være svære at holde stabile.
Jeg kører med DecOceans Balling og tilsætter 10 ML KH og 15 ML CA om dagen, hvilket holder min værdier lige i skabet!
Nitraten var oppe på 50 da den var højest. Nu ligger den på ca 5. Po4 måler jeg ikke, men har stadig lidt alger.
Jeg tror jeg vil prøve med lidt SPS, når det bliver algefrit og se, hvad der sker

Kunne godt tænke mig at få smækket en lyskasse på engang i fremtiden.
Men mine evner rækker desværre ikke til at lave det PÆNT selv

Ellers byder fremtiden blot på et fragment i ny og næ (der er jo ikke plads til det vilde) Skal dog HELT sikkert have en euphyllia torch i den skrig grønne (Anyone med et frag de vil af med, så giv endelig lyd fra jer!!!!)
Har ingen fisk i endnu... Og for at være helt ærlig aner jeg heller ikke, hvad jeg vil have

Ville gerne ha haft en Halichoeres chrysus.. Men da jeg kører uden bundlag er det et no go!
Får knægten sin vilje ender det jo nok med et par klovne

Nå her er lidt billeder af det hele:
Kom bare med ris og ros og ikke mindst ideer