Jeg ville lige bidrage med et billede af baljen. Det er godt nok taget mens det stod og indkørte, men stenopsætningen er det samme. Jeg har i mellemtiden fået lidt koraller og vil poste et billede af fremgangen i ny og næ.
Det er bygget ind i væggen og teknikken står så i rummet bag ved. Derfor kan man også se alt mit rod på den anden side
Det er på 600 liter, med tilhørende 160 liters sump.
Jeg ville gerne vise et billede af teknikken, men jeg har omkring 10 km ledning jeg skal have styr på først. Så det må vente til lidt senere.
Vedhæftede filer
8BDS0060.jpg (74.52 KiB) Vist 1536 gange
Senest rettet af palle fre 3. nov 2006 17:48, rettet i alt 1 gang.
Ja, det er minimalistisk. Primært fordi det er til skue fra begge sider, så jeg kan ikke bare stable en masse sten op af bagruden og sideruderne. Det er nu ikke fordi jeg mangler levende sten....de ligger bare i sumpen i stedet for.
Ja tanken strejfede mig faktisk at der manglede lidt sten. Men i sumpen må de vel gøre lige så god nytte.
Og at det skal kunne beskues fra begge sider sætter jo sine begrænsninger i opbygningen.
Jeg synes egentlig det ser skide godt ud, men alligevel synes jeg der mangler lidt sten... Måske jeg ville bygge de 2 øer sammen på en eller anden måde med en bro eller noget ligende....
Jeg synes det ser vildt godt ud - og husk på at hver gang man køber en koral så sidder den på en sten, så hvis man fylder tanken helt op med sten fra starten så bliver der ikke plads til korallerne.
Jeg har en del teknik på, men det er kun fordi jeg er lidt nørdet. Men af det vigtigste kan jeg nævne:
Ocean Runner 6500 l/t returpumpe (bliver skiftet ud med andet mærke)
2 x Tunze 20000 l/t cirkulation (kører med interval)
Deltec skummer
Deltec kalkreaktor
2 x 250 watt HQI
2 x 54 watt T5
Akvariet fik jeg bygget på mål, så det er 135 x 80 x 55 (Lxdxh) Jeg er super glad for det er så dybt, da det gør tingene lidt nemmere at dekorere. Det kørte flere år med Tanganyika og siden hen ferskvands-pigrokker inden jeg endelig fik taget mig sammen til at konvertere til saltvand, som det oprindeligt var bygget til.
Senest rettet af palle ons 8. nov 2006 18:19, rettet i alt 1 gang.
Jeg har i løbet af ugen været ude hos Carsten og hente en del koral-fragmenter. De ser ud til at stortrives ind til videre. Det er faktisk lidt svært at blive enig med sig selv om den bedste placering til disse koraller og efterhånden er det blevet til en 16 forskellige slags.....mest SPS´er. Dog har jeg et par enkelte bløde. De syner ikke af så meget endnu, så jeg venter nok med at poste billeder af det.....men de kommer.
Min sol-koral bliver nok fragmenteret ud i to tre stykker, da jeg syntes den fylder for meget i landskabet. Så frem med hammer og mejsel.
god str. akvarie!
Du vil ikke blive træt af at se på flere sten... med tiden vil du elske at sidde og nærstudere dine sten og dyrene både fisk og andets liv imelle, stenene...
Rumdeler akvarie koceptet er helt sikkert noget jeg skal dyrke, når vi flytter til mere plads ude i fremtiden
Tillykke med alle fragementerne... men lad os da bare se nogle billeder af hvordan de ser ud.. så bliver det jo den del sjovere at se dem senere når de er vokset til gigant størrelse
Som lovet følger lige en stribe billeder af mine nye koral-fragmenter. Det er meget tænkeligt at navnene er stavet forkert, men det må i tage som en oplevelse Jeg ville egentligt have lavet det som en lille mosaik, men så er det helt umuligt at se hvad der er med at gøre. Så i må bære over med at der følger 10-15 indlæg med et billede i hver.
Jo, det er jeg skam godt klar over Men hvis jeg skal holde mig under de 90kb, bliver det sgu af en ringe kvalitet. Men det kan godt være at jeg gør det sådan alligevel
Peters1 skrev:Det er 90 kb per billede... om de så ligger i samme indlæg mener jeg er lige gyldigt.
Det kan jeg så oplyse at det ikke er. Jeg sad og tilføjede alle billederne i den første prøve (alle under 90kb) men fik at vide at det kunne ikke lade sig gøre....selvfølgelig først da jeg trykkede på "udfør"
Jeg tror det må blive sådan at jeg linker til min hjemmeside i stedet for. Så kan i se billederne der inde. Jeg skal bare lige have dem lagt ind først, da der i øjeblikket kun er noget om astronomi derinde. Desværre er det en gratis side, så man bliver bombarderet med lortereklamer
Mathias_C skrev:tror du ikke bare der har været ét af billederne der har været over de 90 for har da selv tit posted indlæg med flere billeder i
Jeg skal ikke beskrive mig selv som nogen haj på området, men jeg havde faktisk et billede på 91,5 kb, og det nægtede den fra starten af at acceptere. Så jeg tror det ikke.