Opdagede fra den ene dag til den anden havde den ellers vældigt flotte aktive
kofisk fået en masse hvide pletter, og den plejer ellers at æde godt for sig af alt der ryger i, men den har ik spist i flere dage nu. Har så li sat den i karantæne
akvarie og slukket alt vandbevægelse lidt, da den er blevet meget svag efter 4 dage uden mad, lagt lidt frosne
rejer og flager i overflladen, ingen interesse! Måtte tage fisken op af akvariet og give den en tur undert den lunkne hane da jeg håbede den villle dø nænsomt og hurtigt, men så livede den vildt op, så tog jeg noget tørfoder og fik tvingt lidt ind i munden på den, nu tuller den stille rundt omkring i overfladen igen, men burde jeg bare koge den og give op, eller risikere den dør og udskiller den der gift der skulle kunne dræbe et helt akvarium? ("Karantæneakvariet" er mit sprutteakvarie, og den kommer tirsdag) Gode råd er dyre nu

Den har slet ik kigget mod overfladen de sidste par dage, slet ik søgt efter mad som den plejede at gøre ivrigt ellers, og nu svømmer den langtsomt rundt, nærmest flyder, ind i ruder osv, men trækker vejret endnu? Nu er hurtige råd dyre drenge!!