VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.
Hvilket dyr ?
- Ejaas
- Dværg kejser
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4000 Roskilde
- Saltvand siden?: 2012
Hvilket dyr ?
Hej SF
Jeg har i længere periode oplevet at der når natten falder på at der kommer små serier af knipselyde fra min balje, først troede jeg det var det var min teknik der lavede numre , hvorefter jeg gennemgik hele svineriet uden at finde fejl.
Derefter fandt jeg en rør lignende ting hvor der sidder et rødligt dyr i , den trækker sig dog ind når jeg kommer hen til til glasset for at tage et billede.
Der er et par følehorn der stikker ud og har lokaliseret serierne af knipsesmæld til dette område i akvariet , det er ikke bare små smæld men derimod med forholdsvis høj volume på.
er der nogen der har en ide til hvilket dyr det kan være og om det er skidt at have i akvariet ?
Jeg har i længere periode oplevet at der når natten falder på at der kommer små serier af knipselyde fra min balje, først troede jeg det var det var min teknik der lavede numre , hvorefter jeg gennemgik hele svineriet uden at finde fejl.
Derefter fandt jeg en rør lignende ting hvor der sidder et rødligt dyr i , den trækker sig dog ind når jeg kommer hen til til glasset for at tage et billede.
Der er et par følehorn der stikker ud og har lokaliseret serierne af knipsesmæld til dette område i akvariet , det er ikke bare små smæld men derimod med forholdsvis høj volume på.
er der nogen der har en ide til hvilket dyr det kan være og om det er skidt at have i akvariet ?
Saltvands / Zoa Junkie
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Re: Hvilket dyr ?
Mantis
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
-
- Foxface
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 8620 Kjellerup
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Kjellerup
Kunne godt lyde som en pistol reje, eller en mantis af en art.
- Ejaas
- Dværg kejser
- Reactions:
- 13
Havde læst at en pistolreje kun giver et smæld , er det rigtigt ? det her er 3-5 høje smæld inden for få minutter. hvis det er en mantis skal den så ikke ud af baljen ?
Saltvands / Zoa Junkie
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Ja, Ja og JaEjaas skrev:Havde læst at en pistolreje kun giver et smæld , er det rigtigt ? det her er 3-5 høje smæld inden for få minutter. hvis det er en mantis skal den så ikke ud af baljen ?

- Ejaas
- Dværg kejser
- Reactions:
- 13
Nogen der har en ide til at fange sådan en satan ? jeg kan se de rør den sidder i , er det bare at kvase den eller udskiller den giftstoffer ?
Saltvands / Zoa Junkie
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Forsøg med en fælde. Eller tag stenen og og kvas den.
Men forsøg at få den fanget i live. Der er nogen som finder dem intersante og har dem i små nanoakvarier
Men forsøg at få den fanget i live. Der er nogen som finder dem intersante og har dem i små nanoakvarier
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Fang den - kender nok en der har interesse i den!
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 1000-1499 København K
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: København
Jeg vil gerne genhuse den. Jeg har et nano som står klar til at modtage en mantis.
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Storm den må du eje!
- dyne
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 7400 Herning
- Geografisk sted: Birk(Herning)
hvor stort akvarie skal en mantis have
180x70x65
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro
rollermat
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro
rollermat
- Ejaas
- Dværg kejser
- Reactions:
- 13
Storm , send lige pm med dit nummer , prøver at fange den til dig 

Saltvands / Zoa Junkie
- KasperT
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 8660 Skanderborg
Jeg har præcis samme lyde fra mit akvarie.
Lidt efter lyset slukker kommer der 3-5 smeld efter hinanden inden for 4-6 sekunder. Efter 20-30 sekunders sker det typisk igen, det variere lidt.
Jeg havde egentlig først tænkt at det var en af de store turbo snegle der bankede huset ind i glasset.
Men har aldrig kunnet lokalisere det og er stadig ret nysgerrig efter at finde årsagen.
Hvis det er en mantis, ville man så ikke mangle fisk / rejer i akvariet?
Lad mig høre hvad du finder ud af
Lidt efter lyset slukker kommer der 3-5 smeld efter hinanden inden for 4-6 sekunder. Efter 20-30 sekunders sker det typisk igen, det variere lidt.
Jeg havde egentlig først tænkt at det var en af de store turbo snegle der bankede huset ind i glasset.
Men har aldrig kunnet lokalisere det og er stadig ret nysgerrig efter at finde årsagen.
Hvis det er en mantis, ville man så ikke mangle fisk / rejer i akvariet?
Lad mig høre hvad du finder ud af

- Miwes
- Palet kirurg
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 1985
Det er med blandede følelser når det kommer til dette dyr, men de fleste vil nok betakke sig.
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
I min verden et af de mest fascinerende dyr i havet!
Lynende intelligent
Håber du får fanget den til Storm!
Lynende intelligent
Håber du får fanget den til Storm!
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 9000 Aalborg
Jeg har en Randalli pistolreje, den kommer mere med små salver end den kommer med enkelte klik.
- Ejaas
- Dværg kejser
- Reactions:
- 13
Lige en update , har lige rykket alt til et større akvarium hvilket jo er dejligt nok , jeg fandt ingen mantis, ØV ØV ØV
Men første nat i det nye akvarium klikkede det løs igen , tændte lyset og fandt en cromis godt skræmt med skader på den ene side hvilket den ikke havde en time før hvor jeg sad og nød den nye balje.
Det skal siges at min cromis bestand er gået fra 5 til 2 på 14 dage , aldrig fundet de døde fisk. mine 2 dannebogrejer er også pist væk, og har fundet en knust muslingeskal i den gamle balje før jeg rykkede det hele.
Nu skal der laves en flaskefælde med en lille reje i her i weekenden og så må vi se hvad der sker.
Men første nat i det nye akvarium klikkede det løs igen , tændte lyset og fandt en cromis godt skræmt med skader på den ene side hvilket den ikke havde en time før hvor jeg sad og nød den nye balje.
Det skal siges at min cromis bestand er gået fra 5 til 2 på 14 dage , aldrig fundet de døde fisk. mine 2 dannebogrejer er også pist væk, og har fundet en knust muslingeskal i den gamle balje før jeg rykkede det hele.
Nu skal der laves en flaskefælde med en lille reje i her i weekenden og så må vi se hvad der sker.
Saltvands / Zoa Junkie
- Hartz
- Klovnfisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2013
Kunne godt lyde som sådan en her 
http://theoatmeal.com/comics/mantis_shrimp" onclick="window.open(this.href);return false;

http://theoatmeal.com/comics/mantis_shrimp" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu med Akvastabil Mk. II Marine 360L, udstyret med Pacific Sun Metis Hyperion R2, Maxspect Gyre XF150, Skimz Monzter SM163 DC.
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=63940
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=63940
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Det er en mantis!
Ind i flasken med den og afsted til Storm med den
Ind i flasken med den og afsted til Storm med den
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 1000-1499 København K
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: København
Held og lykke med at lokke den ind i fælden, jeg er stadig interesseret i at genhuse den.
- Michael_F
- Rev Rokke
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3450 Allerød
- Kontakt:
Har du fanget den?
Jeg oplever de samme lyde i mit akvarie, men det eneste levende jeg selv har tilført til mit, er 2 erimit krebs. De er stadig sprællevende.
Kan det også være en mantis i mit? Det har kørt i ca. 1½ måned.
Jeg oplever de samme lyde i mit akvarie, men det eneste levende jeg selv har tilført til mit, er 2 erimit krebs. De er stadig sprællevende.
Kan det også være en mantis i mit? Det har kørt i ca. 1½ måned.
- Ejaas
- Dværg kejser
- Reactions:
- 13
Desværre ikke fanget endnu , mener jeg nu har luret hvilken del af baljen den hører til , så mon ikke et koldt ferskvandsdyb er på vej.
Saltvands / Zoa Junkie
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
De er extremt sejlivede. De kommer jo meget ofte ind sammen med de levende sten hele vejen fra Indonesien. Så det er ikke sikkert at en koldt ferskvandsbad er nok. De kan overleve i rigtigt mange timer uden vand, lige som krabber.Ejaas skrev:Desværre ikke fanget endnu , mener jeg nu har luret hvilken del af baljen den hører til , så mon ikke et koldt ferskvandsdyb er på vej.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 9400 Nørresundby
man kan vel koge den ligesom hummere? :S et vildt bud, men husk at vandet skal koge inden den kommer i så det i det mindste går hurtigt... men ved ikke hvor humant det er?
240 liters DSB + 120 liter sump 
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=65846" onclick="window.open(this.href);return false;
63 liters akvarie + 25 liter refugium
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=57656" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=65846" onclick="window.open(this.href);return false;
63 liters akvarie + 25 liter refugium

http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=57656" onclick="window.open(this.href);return false;