Er der lys nok

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
den_
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2012

Er der lys nok

Indlæg af den_ »

Hej SF

Jeg har fået ny lampe men kan ikke finde ud af om der er lys nok, er der en måde at jeg kan finde ud af det på?

den lampe jeg har fået er denne.

http://www.ebay.de/itm/NOVA-2x3-216W-Le ... 416fb66d6d

mit akvarium er 90x60x60 men displayet er l 90 d 60 og b 50

her er et billede af det billede ser lidt mørkere ud end i virkeligheden
DSC07092.jpg
DSC07091.jpg
her har jeg skruet lidt ned for det blå lys
Brugeravatar
apfolmer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7120 Vejle Øst
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: vejle

Re: Er der lys nok

Indlæg af apfolmer »

ikke lys nok , hvis du spørger mig.....
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Der burde være mere end rigeligt lys. Lampen kan give 165w
Du skulle måske prøve at hæve den en smule mere, så selv søjlen i højre side får lidt mere lys.
Brugeravatar
den_
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Indlæg af den_ »

Carsten skrev:Der burde være mere end rigeligt lys. Lampen kan give 165w
Du skulle måske prøve at hæve den en smule mere, så selv søjlen i højre side får lidt mere lys.

den hænger 21 cm over vandet

på ingen af billeder er der skruet helt op for det blå lys
Brugeravatar
ordy
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15
Postnummer: 5230 Odense M
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af ordy »

Det afhænger jo også lidt af hvilken koral du vil holder og hvordan de er placeret ..

Har selv mange w over kontra liter men jeg holder også muslinger og spsér fra bunden og op...
og de kunne sikker godt klare sig med lidt mindre?

Mit første akvarie (35l)
Havde jeg en euphyllia under 9w t5
Nu er den heller ikke ret krævende hvad angår lys men det klarede sig fint :)

Er 21 cm ikke også lidt højt tror kun min er 10 cm over vandet
men er selvf heller ikke samme lame :)
Ved ikke hvordan din lampe er fast gjort men du kunne også hæve den ene side en smule ville måske og oplyse højre side lidt mer ?

Vh Martin
Nedlagt :Murerens Balje 250 + 128 L
viewtopic.php?f=92&t=48650
Brugeravatar
den_
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Indlæg af den_ »

Nu har jeg ikke tænkt mig at have spser på bunden men vil ikke udlukke en musling. De spser jeg har står i toppen at søjlerne og kommer der flere vil de stå fra midten og op. Det jeg primær vil holde er nok lpser da jeg er helt vilde med det farve kompoere de har.

Ophænget er en wire i hvert hjørne der er samlet i en kabinhage og fra den en ny wire som er sat fast i en krog i loftet så det er ikke det vilde problem at sænke den og det vil jeg prøve.
Jeg har også lige skruet helt op for de blå og gav da noget mere lys i hjørnet, men er der nogle problemer med at der ikke er så meget lys.
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af Birkefeldt »

den_ skrev:Nu har jeg ikke tænkt mig at have spser på bunden men vil ikke udlukke en musling. De spser jeg har står i toppen at søjlerne og kommer der flere vil de stå fra midten og op. Det jeg primær vil holde er nok lpser da jeg er helt vilde med det farve kompoere de har.

Ophænget er en wire i hvert hjørne der er samlet i en kabinhage og fra den en ny wire som er sat fast i en krog i loftet så det er ikke det vilde problem at sænke den og det vil jeg prøve.
Jeg har også lige skruet helt op for de blå og gav da noget mere lys i hjørnet, men er der nogle problemer med at der ikke er så meget lys.
Hej Dennis!

Der er ikke desiderede problemer ved at lyset ikke når helt ud i siderne. Det vigtigste er at du synes det ser flot ud og tænker over ikke at placere de mest lyskrævende koraller helt ude i siden, så er der ingen problem. Du har jo rigeligt med lys i resten af akvariet. Og en bonus er at algerne måske ikke vokser så hurtigt på sideruderne.

Mvh Kenneth
Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6

Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
Brugeravatar
den_
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Indlæg af den_ »

Birkefeldt skrev:
den_ skrev:Nu har jeg ikke tænkt mig at have spser på bunden men vil ikke udlukke en musling. De spser jeg har står i toppen at søjlerne og kommer der flere vil de stå fra midten og op. Det jeg primær vil holde er nok lpser da jeg er helt vilde med det farve kompoere de har.

Hej Dennis!

Der er ikke desiderede problemer ved at lyset ikke når helt ud i siderne. Det vigtigste er at du synes det ser flot ud og tænker over ikke at placere de mest lyskrævende koraller helt ude i siden, så er der ingen problem. Du har jo rigeligt med lys i resten af akvariet. Og en bonus er at algerne måske ikke vokser så hurtigt på sideruderne.

Mvh Kenneth
Ok ja så tror jeg sku jeg beholder den syntes endelig det ser meget godt ud at der er lidt mindre lys uden i den ene side
Brugeravatar
den_
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Indlæg af den_ »

Nu hvor jeg kan tænde lyset hver for sig, tænkte jeg at jeg ville lave lidt om på lyset. Normalt tænder det kl. 12 og slukker kl. 22, nu tror jeg at jeg vil tænde de hvide kl 12 også kl 13 tænde de blå så der er fuld power på indtil kl. 21 hvor jeg så slukker de hvide og kl 22 slukker jeg de blå og siger godnat til fiskene, hvordan lyder det??
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"