Hugofisk og hans middag

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Nani
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
13
Postnummer: 2880 Bagsværd
Saltvand siden?: 2012

Hugofisk og hans middag

Indlæg af Nani »

Hej derude

Jeg har min dejlige Hugo som på det seneste er blevet lidt tynd i det. Jeg vil for alt i verden gerne beholde den lille fyr, men jeg har brug for lidt gode råd:

Jeg er ikke i tvivl om at tilstedeværelsen af alger er noget mindre nu end tidligere (som da Jens (fisken) havde en tyk mave) og det er selvfølgelig det som er skyld i hans "slankekur". Der er altid noritang tilstede i tanken, og det har han haft stor glæde af (ligesom de andre fisk, samt eremitkrebsne). Men enten leger han blot med tangen eller også spiser han ikke nok af det.
Jeg fodrer mest med mysis og lidt artemia på frost, og en sjælden gang lidt flagefoder. Dog har jeg aldrig set Jens spise noget af dét.

Hvad kan man gøre for at hjælpe algevæksten lidt på vej? Kan det hjælpe at introducere nye levende sten eller tage dem jeg har liggende i sumpen (uden lys) frem? Jeg vil hellere have grimme alger og en tyk Hugo, end det modsatte.

Hvad med en lille refugie-tank ved siden af? Vil det give mening?

Hav ellers en rigtig fin søndag :)

Dbh
Natasha
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Hugofisk og hans middag

Indlæg af Carsten »

Når algerne er så store at du kan se dem som alger, er de forstore til Hugo. Han spiser primært den alge film der sidder på sten og ruder. Det er kun meget få der har haft held med at vænne ham til at spise Noritang
Bedste råd er at sende ham videre til en anden som har brug for sådan en fisk
Nani
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
13

Indlæg af Nani »

Hej Carsten

Ok, jeg skraber ruderne ca en gang om ugen, bør jeg holde op med det?

Er der virkelig ikke noget man kan gøre for at fremme algevæksten? Jeg vil så nødig af med ham, den karakter sådan en lille gut har, skaber jo hele tanken..

Jeg "ser" ikke algerne som sådan andet end den "film" der sidder på ruderne. Der er ingenting som blafrer i strømmen.

Kh
Jesper ØH
Reactions:

Indlæg af Jesper ØH »

Hvis du kan få den til at tage tørfoder ? Har du prøvet med osi spirulina det er min glad for :) og kirurgfisk og andre er også vilde med det.
Nani
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
13

Indlæg af Nani »

Hej Jesper

Det har jeg aldrig prøvet, men det bliver købt i morgen! Har du et godt råd til hvordan jeg, så vidt muligt, sikrer Jens får det? Eller skal det bare smides ned?

Kh
Jesper ØH
Reactions:

Indlæg af Jesper ØH »

Nani skrev:Hej Jesper

Det har jeg aldrig prøvet, men det bliver købt i morgen! Har du et godt råd til hvordan jeg, så vidt muligt, sikrer Jens får det? Eller skal det bare smides ned?

Kh
Hvis din Hugo ikke spiser tørfoder eller prøver nu ? Så kan det blive svært, men hvis den smager på det så vil den kunne lide det er jeg næsten sikker på. Dine andre fisk vil nok også gå amok på det :) det jeg bruger linker jeg lige til
http://www.akvarieforretningen.dk/produ ... oduct=3902
Det er en hel spand men det er billigt billigt hos Tonny :y det fås i mindre bøtter :) køb nu OSI og ikke anden mærke OSI er klart bedst.
Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Indlæg af Gambi »

Min Gamle Hugo var alt ædenede, frostfoder, tørfoder, ja selv salat åd den. vil lige påpege at den kun åd alger til at starte med. så det kan godt lade sig gøre at få den til at æde alt muligt andet. men hvordan jeg fik den til at gøre det, det ved jeg ikke :(
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"