"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

AMEN ALTSÅ!

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
15
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

AMEN ALTSÅ!

Indlæg af Schwensen »

Som I ved, er jeg ved at starte nyt akvarium, og i mellemtiden så står mit gamle 250 liters og kører hos mine forældre hvor min mor passer det. Men ak og ve! Selvom akvariet har kørt uden problemer i 2 år, så ringer min kære mor og fortæller hun synes vandet er blevet lidt grumset. Jeg tænker at det bare er klovnfiskene der har fået skubbet til lidt af gruset, så der kommer lidt snavs i vandet. Men jeg kører alligevel hjem her til aften og kigger.
Vandet er mælkehvidt og lugter grimt :pray: Jeg ser at anemonen er trukket ind, og efter at have skubbet lidt til den, kan jeg se den er ved at gå i opløsning! ARGH!!! Den har jeg haft lige siden mit første akvarium!

Min imperator, som jeg egentlig skulle sælge, så snart jeg havde pillet akvariet ned (så jeg kunne fange den), ligger i hjørnet og gisper, men svømmer rundt en gang imellem. Tror desværre ikke den klare det. Min palet har masser af pletter, men virker egentlig frisk. De andre fisk virker også okay, men frygter alligevel for deres liv.

Jeg har lavet et vandskifte her til aften og lagt rowaphos samt aktivt kul i sumpen! Imorgen laver jeg endnu et vandskifte, og håber på at finde alle fisk levende! Jeg har endnu ikke lavet test på vandet, da jeg ikke kan gøre mere nu alligevel? Men tester nok vandet imorgen.

Det er bare så typisk altså!!! :crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby:
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
15
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: AMEN ALTSÅ!

Indlæg af Schwensen »

Nogle gode råd udover vandskifte ? og rowaphos ?
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4571
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: AMEN ALTSÅ!

Indlæg af Nicki Henriksen »

Du har gjort hvad du kan gøre.

Har du fået anemonen op?

Krydser fingere for dig

Mvh
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
15
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: AMEN ALTSÅ!

Indlæg af Schwensen »

Nicki Henriksen skrev:Du har gjort hvad du kan gøre.

Har du fået anemonen op?

Krydser fingere for dig

Mvh
Ja. Jeg fiskede resterne op. Den var ved at gå totalt i opløsning, og føj for fanden hvor den stank!
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
15
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: AMEN ALTSÅ!

Indlæg af Schwensen »

Det var jo forventet, men alligevel drøn ærgerligt ! Imperatoren klarede ikke anemonens død. Håber nu at de andre fisk vil klare det!
Hr. C
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 378
Tilmeldt: tors 30. mar 2006 20:48
18
Postnummer: 5700 Svendborg
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Svendborg

Re: AMEN ALTSÅ!

Indlæg af Hr. C »

Vådskumning ville nok være på sin plads her også...
Med venlig hilsen
Nicolaj
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
15
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: AMEN ALTSÅ!

Indlæg af Schwensen »

Hr. C skrev:Vådskumning ville nok være på sin plads her også...
Det gør jeg også, og fy for pokker det lugter grimt. Det der undrer mig mest, er hvorfor anemonen pludselig stod af? Kan de godt dø af alderdom?
Imperatoren døde på en lidt mærkelig måde, da den lå på gulvet om morgenen. Så fra at være rigtig svag og ligge i et hjørne, har den fået kræfter til at hoppe ud af akvariet? Jeg har derfor nogle tanker, om den ville have klaret det, hvis bare ikke den var faldet ud af akvariet.

Vandet ser meget bedre ud i dag, og jeg er positiv. Min gule kirurg, som ikke ville tage føde igår, spiser i dag!
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2230
Tilmeldt: man 6. apr 2009 16:05
15
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Re: AMEN ALTSÅ!

Indlæg af Schwensen »

Efter endnu et vandskifte i dag er jeg ved at blive mere rolig igen. Vandet ser ikke grumset ud længere, og fiskene virker upåvirkede. Selv de få koraller der er i baljen viser deres polypper igen. Håber at det eneste dødsfald, udover anemonen selv, er imperatorens "selvmord".
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"