Koraller i ferskvandskammer...

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
kmo
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
16
Postnummer: 2770 Kastrup
Saltvand siden?: 2012

Koraller i ferskvandskammer...

Indlæg af kmo »

Nej - jeg vil ikke smide koraller i ferskvand ;)

Men, da jeg skal til at køre et akvarie ind inden så frygteligt længe, så tænkte jeg om det var muligt at bruge mit lille ferskvandskammer (med saltvand) til eventuelt at opbevare et par (meget billige - derfor ;) ) koraller i, med en cirkulationspumpe, indtil tanken er indkørt nok til at jeg tør ploppe dem derop...

Er det fuldstændigt håbløst og vil med stor sandsynlighed medføre et par billige, men stendøde koraller? Eller har nogen prøvet noget lignende i sådan en situation, hvor de efterfølgende blev glade i det store...?

Kammeret kan rumme max 35 liter - og tænkte jeg ville tuske mig til en 30 liter fra en eller anden i nærheden som alligevel skulle lave vandskifte....
Kristian :)

--
Breathes there the man with soul so dead
Who never to himself hath said
Fuck this shit I'm going to bed!
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Re: Koraller i ferskvandskammer...

Indlæg af AndersGS »

Hvis det er for en rimelig kort periode så er det ok, koraller er så meget mere hårdføre end vi nogle gange gør dem til. De mister måse farve og vækst, men det vil de nok få igen efter nogle måneder.
Brugeravatar
iceMD
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
18
Postnummer: 9210 Aalborg SØ
Geografisk sted: Aalborg SØ

Indlæg af iceMD »

Tror jeg kommer meget an på hvilket koraller det er, hvilket lys du har mulighed for at proppe over og sådan :P
Men man har da før set folk holde alle mulige slags koraller i pico/mini akvarier på 5-50 liter hvor der ikke har kørt det helt store teknik, men tilgengæld har været ugentlige vandskift :) så tror da nok det kan lade sig gøre, især hvis du ikke har i hensigt og at have nogle fisk deri :P
kmo
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
16
Postnummer: 2770 Kastrup
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af kmo »

OKi
- jeg skal helt sikkert ikke have nogen fisk før det store er klar. :)

Kunne iøvrigt være jeg har en gammel skummer i en kasse i kælderen, som jeg måske kunne koble på... hmm...

Vandskifte.. Så skal det vel ikke være meget mere end 3-4 liter om ugen, vel? :)
Kristian :)

--
Breathes there the man with soul so dead
Who never to himself hath said
Fuck this shit I'm going to bed!
Brugeravatar
Gizze
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
15
Postnummer: 9750 Østervrå
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Gizze »

Husk noget varme på også :-)
Brugeravatar
iceMD
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
18
Postnummer: 9210 Aalborg SØ
Geografisk sted: Aalborg SØ

Indlæg af iceMD »

Hvis du putter varme på, skifter lidt vand (tror det er fint med et par liter som du nævner) og sørge for cirkulation, så tror jeg det er fint :)
- Havde engang nogle norske røde små anemoner til at gå i et 50 liters akvarium for at se hvordan de ville udvikle sig hvis de KUN fik lys, intet cirkulation eller vandskift, kun lys (gammelt t8)! og de klarede sig i over et år ude i skuret :)! Der vi kun en der gik til, resten prøvede jeg at indføre i mit tropiske saltvandsakvarie fordi de virkede meget hårdføre, men der krøb de ind bag stenene efter en uges tid, og har ikke set dem siden :(koraller og andre dyr der lever af de alger der gror i dem, kan nogle gange være ufattelig hårdføre :D
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"