Godmorgen,
Jeg har en ret lille Heteractis crispa og er i tvivl om den er døende, eller død. De sidste 2 dage inden jeg flyttede den fra min Boyu og over i mit nye akvarie, var den helt krøllet sammen, nærmest som en lillle kugle. Da jeg flyttede den over i det nye akvarie ville den ikke sætte sig fast men trillede bare rundt i sandet i en strømhvirvel. Jeg flyttede den til et sted hvor der ikke er så meget strøm. Så satte den sig godt nok fast, men åbnede sig stadig ikke op, og få timer senere havde den igen sluppet og trillede rundt på samme sted som tidligere. Dette gentog sig nogle gange.
I aftes lå den så pludselig inde i den hule jeg har lavet i den ene søjle. Der er ikke meget vandbevægelse der og heller ikke meget lys. Min Scooter Blenny har "kravlet" rundt overalt på anemonen siden kl 7 i morges. Det ville den vel ikke kunne/turde hvis anemonen var i live?
Har prøvet at tage et bilede, men det er ikkealt for godt (manglende lys):
Kan det kun gå for langsomt med at få den op, eller skal jeg lige se tiden an lidt endnu?
//Poul
Er min søanemone død?
- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2640 Hedehusene
- Saltvand siden?: 2012
Er min søanemone død?
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2640 Hedehusene
- Saltvand siden?: 2012
Re: Er min søanemone død?
Nå, nu er jeg så selv kommet til den konklussion, at ham der Scooter Benny vist er lidt nekrofil. Hvis ikke, har han i hvert fald under alle omstændigheder overtrådt straffelovens §139 ved usømmelig omgang med lig.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.