Men over de næste dage gispede den gule stadigvæk og jeg satte luft på ud over den 9002 skummer som havde kørt fint de sidste par uger efter rensning af luftindtag og damslen og rejen havde jo været der i flere mdr.
Så fredag morgen skiftede jeg 25% vand igen for at sikre fortyndning af evt. affaldsstoffer grundet den høje bioload og ekstra fodring for at den gule osse fik rigeligt mad, da rejen tager godt fra sig - Der er osse givet lidt Nori da den gule har været meget tynd de sidste dage...
NO2 er Ikke målt og NO3 ca. 25ppm ifølg. Sallifert, men der ligger mit 300L osse selv med tilsætning af ZeoBak og Eddike (Tidligere Vodka/Eddike)
Få timer efter vandskiftet lå den gule død...
Så jeg ved ikke om den gule har været for stresset pga damsel og kirurg kan være meget territoritale og de kan have sloges om gemmesteder bag LS eller om der er tale om parasitter, da den gule havde lang trådafføring den første dag i det lille akv. men ikke set siden. (Kigger dog heller ikke så meget på det.)
Eller om der kan være tale om Jern eller lign. i min saltblandning, evt. pga den kina pumpe jeg bruger til at blande vandet med og som ikke er i vand resten af ugen og måske kan afgive noget til vandet...
Jeg har ikke testsæt til Jern...
En mikroskop undersøgelse for indvoldsorm eller lign. kunne måske bekræfte/afkræfte noget...

PS: Der har længe været lange alger på LS i det lille akv. men rejen lever stadigvæk og spiser meget når der foderes...