Vandet løber over kanten via en hjemmebygget overløbskasse i akryl. Det virker sådan set rigtigt godt, der er bare et mindre problem;
Der samles små luftbobler i toppen af hæverten i overløbskassen og meningen var at disse skulle suges ud igen vha. venturien på returpumpen. Problemet er bare, at den venturi der sidder på pumpen ikke fungerer ordentligt pga. modtrykket fra løftehøjden. Den blæser nærmest vand ud istedet for at suge ind, hvilket jo ikke lige var meningen.

Som det er nu, er det heller ikke lige den nemmeste opgave at starte overløbet igen efter afbrydelse af returpumpen... Det er noget med at suge i en slange, samtidig med at man sætter stikket i til pumpen.
Gad vide om konen ville være med til det, hvis jeg ikke lige var hjemme til at starte det op igen efter strømafbrydelse ?
Og forestil jer lige telefonsamtalen på jobbet; "Ja, tag den i munden og sug mens du stikker det ind..... Kom der gang i den ? Løber det nu ?". Det holder jo ikke

Jeg har et lille powerhead med tilhørende venturi til at ligge - er jeg virkeligt nødt til at have det stående i sumpen bare for at få den ønskede effekt ?
/Kim