Nu må jeg jo lige svare alle.. når nu I har givet jer tid til at hjælpe!
pernoe1 skrev:Kommer den hvæsende lyd fra luftslangen på skummeren?
Hvis det er tilfældet så tager du ½-liters plastflaske og fylder med filtervat.
Bor to huller i lågen og kom luftslangen i det ene.
I det andet stopper du et stykke (3-4 cm) luftslange i også.....
Tja.. det er højst sandsynligt indblæsningen der larmer, men lyden virker kraftigst på det stykke af skummeren der er lige over vandoverfladen, lige ved udløbsslangen... (lyder lidt som et tunet damp-lokomotiv!

)
minedykker skrev:og har du dit pvc rør ned på returpumpen ? hvis ja så kort 20 cm af og sæt en silicon slang i mellen fjere rigtig meget støj i rør.
Det er ikke et stift pvc rørder er på returen.. det er et blødere fleksibelt rør. men når jeg engang får dæmpet alt det andet larm, og jeg måske kan høre min retur pumpe, så skal det måske prøves!
Carsten skrev:Jeg ville også forøge vandstanden i overløbet, alternativt, sætte noget net på indersiden af overløbet, så vandet risler ned gennem det istedet for.
Det "net" som skal bruges købes i havedams centre eller byggemarkeder. Det bruges til at lægge under pvc dugen i havebassiner, så ujævnheder ikke går gennem dugen. "nettet" ligner meget en grydesvamp i strukturen.
Det limes på indersiden af overløbet, og skal ende lige under vandstanden.
Men det vil være lettere at sætte et nyt overløbsrør i.
Tak for tippet Carsten! Jeg tror jeg gør sikkerhedsrøret længere... Men jeg skal lige høre om ikke det kan lade sig gøre at jeg blot køber at stykke pvcrør i samme dim. og limer stykket på toppen af det nuværende sikkerhedsrør med en gang akvarie silicone..? fremfor at skulle tømme overløbskassen og pille rørerne fra..?
nesnej skrev:Det kan være jeg tager fejl, men det ser på min telefon ud som om vandet kun løber igennem en lille del af kammen, og ikke over hele dens bredde. Hvis det er rigtig, kunne det jo klares ved at rengøre kammen.
Det snyder nok lidt på billedet.. det løber over den fulde længde af kammen
men der skal virkelig laves et eller andet.. for det larmer ekstremt! Sidder her i stuen foran computeren uden fjernsyn eller andet larm tændt, og jeg skal da godt nok love for vores nye, ellers så dejlige saltvandsakvarie, larmer så man tror det er løgn! rislen/plasken, hvæsen, og summen...!