ozon fra fish-street
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE
ozon fra fish-street
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
BOYU L200 KØLER
- Nielsen'sbilplejeAalborg
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9220 Aalborg Øst
- Saltvand siden?: 1992
- Geografisk sted: aalborg
Re: ozon fra fish-street
ja men OZON er vel OZON hva er prisen i dk ...
og så kommer der vel told og porto oven i mener jeg når det er fra udlandet

-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
uanset om den bliver taget 7 gange i tolden er det billigere der fra...Nielsen'sbilplejeAalborg skrev:ja men OZON er vel OZON hva er prisen i dk ...
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
BOYU L200 KØLER
- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2640 Hedehusene
- Saltvand siden?: 2012
Følger lige lidt med her. Ved intet om varen, men der erkommer i al fald hverken told, moms eller vilde post DK gebyrer på når prisen er under 80 kr.
//Poul
//Poul
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
intet problem har tidligere købt led lampe fra dem afPoulD skrev:Følger lige lidt med her. Ved intet om varen, men der erkommer i al fald hverken told, moms eller vilde post DK gebyrer på når prisen er under 80 kr.
//Poul
BOYU L200 KØLER
BOYU L200 KØLER
- akemedes
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 3230 Græsted
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Græsted
Hvad gør ozon egentlig ?
Intet vand til mig lige pt.
Det er ingen skam at spørge..
Det er ingen skam at spørge..

-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
giver krystalklart vand
BOYU L200 KØLER
BOYU L200 KØLER
- Nielsen'sbilplejeAalborg
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9220 Aalborg Øst
- Saltvand siden?: 1992
- Geografisk sted: aalborg
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Hvordan virker sådan en fætter?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Ok som jeg kan se det er det en slange ind i den ene ende der suger luft ind fra stuen - den anden studs er til en slange der ryger i skummeren? Er det korrekt?
Er sådan noget kina noget sikkert? Hvad sker der hvis den står og sicer ozon ud i lokalet når man ikke er hjemme eller om natten? Tager hele familien så billeten?
Er sådan noget kina noget sikkert? Hvad sker der hvis den står og sicer ozon ud i lokalet når man ikke er hjemme eller om natten? Tager hele familien så billeten?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Det er rigtigt den kan kobles på skummeren med den ene studs og den anden tager luft fra rumet.
Det kan også være en god ide at have en luft tøre på indgangen så skulle din ozonisator kan holde længere.
En anden muglighed er også at sætte en lille luftpumpe på og en iltsten ned i sumpen.
Fordelen ved at have en redox måler sat på er at kunne kontrollere hvornår der skal tilsættes ozon og hvornår den ikke skal.
Lugter der af ozon i rumet hvor du tilsætter skal du stoppe. Da det ikke er pisse sundt at indånde om folk lige frem dør af det tror jeg ikke da det er temmlig små mængder der skal tilsættes akvariet for at hæve redox talet.
Steen
Det kan også være en god ide at have en luft tøre på indgangen så skulle din ozonisator kan holde længere.
En anden muglighed er også at sætte en lille luftpumpe på og en iltsten ned i sumpen.
Fordelen ved at have en redox måler sat på er at kunne kontrollere hvornår der skal tilsættes ozon og hvornår den ikke skal.
Lugter der af ozon i rumet hvor du tilsætter skal du stoppe. Da det ikke er pisse sundt at indånde om folk lige frem dør af det tror jeg ikke da det er temmlig små mængder der skal tilsættes akvariet for at hæve redox talet.
Steen
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
OK fedt nok Steen! Tak for godt svar!
Jeg havde tænkt mig at køre med den på et timerur 6 timer 1 gang om ugen - lyder det helt åndsvagt. Og så køre med den når man var hjemme og kunne åbne terrasedøren bare for en sikkerhedsskyld
Jeg har ingen redox måler - men en elektronisk ph måler
Jeg havde tænkt mig at køre med den på et timerur 6 timer 1 gang om ugen - lyder det helt åndsvagt. Og så køre med den når man var hjemme og kunne åbne terrasedøren bare for en sikkerhedsskyld
Jeg har ingen redox måler - men en elektronisk ph måler
Uden redox måler dosere du i blænde. Spørsmålet er om du ville turde gøre det samme med feks. Ca - Kh ??
Steen
Steen
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Ja det er jo så et godt spørgsmål - den eneste grund til jeg skulle bruge ozon var at få klart vand - det kan jeg ikke få pt selvom jeg kører med filtervat, kul, stor skummer og alt det der - så det var ligesom min sidste udvej. Har endda også UV over.
Hvad sker der hvis man overdosere ozon? er det så PH der skrider eller kan der ske andre ting?
Hvad sker der hvis man overdosere ozon? er det så PH der skrider eller kan der ske andre ting?
I værste tildfælde vil du kunne dræbe dine fisk
Ved for kræftig en oversosering.
Men der er jo flere her inde der tilsætter ozon uden af have redox måler.
Spørsmålet hos dem er så bare om de tilsætter den rigtige mængde.
Steen
Ved for kræftig en oversosering.
Men der er jo flere her inde der tilsætter ozon uden af have redox måler.
Spørsmålet hos dem er så bare om de tilsætter den rigtige mængde.
Steen
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Ja det er jo den chance man må tage - men man kan vel starte lige så langsomt ud og så have mere og mere indtil man synes man har nået grænsen for hvor klart vand man vil have samt hvordan ens ph opføre sig
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Hvorfor så ikke også købe en redox måler?Bingocaller skrev:Ja det er jo den chance man må tage - men man kan vel starte lige så langsomt ud og så have mere og mere indtil man synes man har nået grænsen for hvor klart vand man vil have samt hvordan ens ph opføre sig
http://stores.ebay.de/Gain-Express-Hold ... 513&_pgn=1
Senest rettet af Carsten man 19. mar 2012 11:07, rettet i alt 1 gang.
Ja det er jo også en muglighed.
Jeg købte selv en redox måler til min ozonisator.
Pga. Jeg ikke ville kunne leve med ikke at vide hvor meget jeg tilsætter og skulle uhældet være ude og nogle blev syge i huset af en oversosering så ville de par kroner sådan en koster være dume penge at spare. Det er bare min mening.
Men selvfølge kan man godt være forsigtig og finde en balance der passer enes akvarie uden måler.
Steen
Jeg købte selv en redox måler til min ozonisator.
Pga. Jeg ikke ville kunne leve med ikke at vide hvor meget jeg tilsætter og skulle uhældet være ude og nogle blev syge i huset af en oversosering så ville de par kroner sådan en koster være dume penge at spare. Det er bare min mening.
Men selvfølge kan man godt være forsigtig og finde en balance der passer enes akvarie uden måler.
Steen
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Har du et link Steen til en Redox måler der er til at betale? Er sådan en fætter standalone eller skal den kører over en ghl eller profilux eller hvad de hedder?
- amddurin
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Næstved
- Kontakt:
Dem Carsten linker til, er de til at stole på?

"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62 (Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62 (Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Hvis de kan kalibreres skulle de vel være lige så gode som de dyre modeller.
Steen
Steen
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Ok det vil sige de måler både ph samt redox? og redox er det samme som ORP?
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Jeps! til begge dele.Bingocaller skrev:Ok det vil sige de måler både ph samt redox? og redox er det samme som ORP?
De kan kaliberes. Der er væske med til ph'en. Hvorfor der ikke er det til Redoxen ved jeg ikke.
Den kan styre både en kalkreaktor og ozonen.
Hvis den skal beuges til at styre en kalkreaktor, og der skal en probe i i reaktoren, skal man så købe en anden probe, der kan sidde fast i reaktoren.
f.eks http://www.ebay.de/itm/PH-ELECTRODE-BNC ... 3a717944af
- ChristianJS
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3330 Gørløse
Bingocaller skrev:Ok som jeg kan se det er det en slange ind i den ene ende der suger luft ind fra stuen - den anden studs er til en slange der ryger i skummeren? Er det korrekt?
selve ozon-generatoren (den rustfri-stål-dimmer i bunden) er præcis magen til Sander, så det er nok kun plastikken der er forskellig...
- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2640 Hedehusene
- Saltvand siden?: 2012
Måske er det en smulle OT, men Jeg købte i går en næsten ny Tec lll NG doserings dims via DBA. Sælger havde også en meget billig IKS Aqua Star med 2 strømskinner, sensorer til både redox, ph, osmolator og temperatur. Han var endda til at handle med, så jeg overvejede at købe den også. Jeg gjorde det alligevel ikke, fordi jeg synes ikke det lignede et stykke elektronik der kunne tåle at sidde i et skab med saltvand og jeg ville aldrig have sådan en så grim og 'so last year' satan siddende udenfor skabet.
Men hvis hvis BingoCaller eller andre kunne være interesserede er det da en mulighed for Redox måling, hvor man samtidig får en masse andre ting med for en billig penge
//Poul
Men hvis hvis BingoCaller eller andre kunne være interesserede er det da en mulighed for Redox måling, hvor man samtidig får en masse andre ting med for en billig penge
//Poul
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Hvad svarer 50 mg/h - miligram i timen til? er det lidt eller meget? Hvor stort et akvarie kan det trække etc?
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Det er vel mere et spørgsmål om hvor hurtigt værdierne skal ændre sig.Bingocaller skrev:Hvad svarer 50 mg/h - miligram i timen til? er det lidt eller meget? Hvor stort et akvarie kan det trække etc?
En lille ozon generator og et stort akvarie med dårligt vand = meget lang tid.
En lille ozon generator og et stort akvarie med godt vand = kort tid.
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Det var mere om 50 mg/h er en høj værdi eller lav værdi? Jeg har ingen anelse om om det er meget eller lidt når vi snakker Ozon?
Bingocaller skrev:Det var mere om 50 mg/h er en høj værdi eller lav værdi? Jeg har ingen anelse om om det er meget eller lidt når vi snakker Ozon?
Det er meget lidt til 2000 liter og alt for meget til 30l nano...

Sætter du en Redox måler på til at styre ozonisatoren kan det jo være lige meget om den er alt for stor. For nå den først er kommet op hvor du ønsker den så skal den kun køre i mindre tid hvis den ellers er rigligt stor.
jeg brugte en 50mg til mit 400l og dette virkede fint. Brugte en 25mg til mit 325l og dette virkede også fint.
Til de 1500l jeg har nu bruger jeg så den 50mg som kørte på mit 400l men ville entligt gerne have en ny og en støre. den gamle har fået så meget fugt at den ikke virker mere.
Steen
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
der står på deepoceans side at det er bedst at sætte den som et bypass
betyder det at den skal til skummeren ?
kan man ik blot sætte en luftsten på den og ned i sumpen men den??
betyder det at den skal til skummeren ?
kan man ik blot sætte en luftsten på den og ned i sumpen men den??
BOYU L200 KØLER
BOYU L200 KØLER