Hej alle! Vi er i gang med opstart af et 130 liter rsm. Stenene var indkørte da vi købte akvariet af sælger, men har lagt mange dage i spande med saltvand, før vi har kunne få
Dem i igen pga. Nyt saltvand skulle i og sand osv. Nå.. Men nu har vi så fået dem i og det ser ud til det kører meget godt. De brune alger er kommet frem som ved alm opstart, så bakteriefluraen er sat i gang. Nu fik vi så rigtig mange koraller med i købet og de er så i vores 60 liter. Vi syntes nogle af dem fyldte for meget, så vi prøvede med en enkelt koral at sætte den over i rsmet. Det ser virkelig ud til at virke, den ser sund og rask ud og vi har så pga succesen sat flere i. Der er tale om kenja træer, tror jeg nok nogen af dem hedder. Men spørgsmålet er: er det ok, at sætte dem i det nye akvarie, når det
Er under "opstart" med levende sten der førhen har været kørt ind? Der er brune alger, men de hør vel ingen harm på korallerne, det set i hvert fald ikke sådan ud?
Koraller vs akvarie med brune alger?
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Saltvand siden?: 2011
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5320 Agedrup
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: 5320 agedrup (tæt på odense)
Re: Koraller vs akvarie med brune alger?
Hej
Jeg ville vente med det, det er en hobby som kræver meget tålmodighed, så start med den nu!
Jeg ville vente med det, det er en hobby som kræver meget tålmodighed, så start med den nu!

Re: Koraller vs akvarie med brune alger?
Jeg ville bestemt vente med at komme noget i akvariet end til det er indkørt. Hvad siger dine vandværdier siden i har kommet koraler i allerede.
Nu har i vel heller ikke lagt sand i akvariet før de levene sten.
Sandet samler på skidet og ligger det under de levene sten er det ikke godt.
Steen
Nu har i vel heller ikke lagt sand i akvariet før de levene sten.
Sandet samler på skidet og ligger det under de levene sten er det ikke godt.
Steen