Jeg fandt frem til at returpumpen er årsagen til strøm i vandet

Er det noget jeg skal være nervøs over for?
/Carl
Det er de også. Stikket passer bare ikke i vores jordede kontakter. Der mangler et ben.muldfred skrev:hvorfor er alle de pumper og andet el-udstyr ikke altid jordede nå vi køber dem??? det havde vel været på sin plads nu når vi skal bruge dem sammen med vand???
Jeg ville lige klappe hesten....weblance skrev:Træls at skulle skifte returpumpen ud . . . jeg har ikke just 3½kg stående på kontoen lige for tiden til en ny pumpe
Det burde det gøre, jo.Olsen skrev:Bruger et komfur ikke også jord?
Nu er jeg som sagt ikke elektriker, men det vi har bruger også et af de her meget brede stik (kraftstik?). og komfuret er på den anden side af den væg hvor akvariet står, så kan man ikke bare trække jord den vej rundt?
Jeg har sandelig ikke sagt at Carl skulle købe en ny pumpe, bare at han skulle få det fixet - og hurtigt. Hvis det var min balje ville jeg være meget nervøs for om min datter skulle åbne en låge til sumpen og stikke hånden i vandet mens jeg var på potten eller snuppede mig en fyraftensbajler - Men det nok bare mig ;-(Nolan skrev:Og det tager altså ikke mange minutter at udføre den test, så hvis man kan holde unger, husdyr og konen væk fra baljen så længe, ser jeg ikke noget problem i at "klappe hesten" istedet for at ræse ud at købe en ny pumpe, Hougaard.