VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.
Spørgsmål ang mineralsalt
Spørgsmål ang mineralsalt
Jeg har set at der på en af mine mineralsalt poser til balling står noget andet, er de to poser ens ? er det bare sprogene de er skrevet på ?
2. Natriumchloridfreie
1. Free of sodium chloride
2. Natriumchloridfreie
1. Free of sodium chloride
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Spørgsmål ang mineralsalt
Jeps. Det er blot sproget der er til forskel
- Eskildsen
- Foxface
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Randers
Det er det samme, nemlig natriumklorid fri salt.
D.v.s. det er som det salt, du køber i store spande til bl.a. vandskift, men unden natriumklorid (alm. køkkensalt), som er det der fylder mest i sådan en spand.
Ideen er at natriumkloriden i Balling vil komme fra NATRIUMbicarbonat og calciumKLORID, når de indgår i en kemisk forbindelse. Det sker når dine koraller bruger calcium og bicarbonat til at danne deres skelet.
D.v.s. det er som det salt, du køber i store spande til bl.a. vandskift, men unden natriumklorid (alm. køkkensalt), som er det der fylder mest i sådan en spand.
Ideen er at natriumkloriden i Balling vil komme fra NATRIUMbicarbonat og calciumKLORID, når de indgår i en kemisk forbindelse. Det sker når dine koraller bruger calcium og bicarbonat til at danne deres skelet.
Jan Eskildsen, Randers og omegn.
Man har en mening indtil man har en andens
Man har en mening indtil man har en andens
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 8860 Ulstrup
- Saltvand siden?: 2011
Vækker lige en gammel tråd
hva sker der hvis man ved Balling undlader at dosere natriumklorid fri salt ?

- MarkBruhn
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 6541 Bevtoft
- Saltvand siden?: 2012
Efter hvad jeg har forstået, så sker der intet hvis du blot laver ugentlige vandskifte. Jeg bruger det kun i balling fordi jeg har det liggende. Så snart mit lille lager er opbrugt, så vil jeg ikke tilsætte det mere.
Jeg skifter ugentligt ca. 8% vand....
Jeg skifter ugentligt ca. 8% vand....

Venlig hilsen Mark 
Se min rumdeler på: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=65170" onclick="window.open(this.href);return false;

Se min rumdeler på: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=65170" onclick="window.open(this.href);return false;
- Benny
- Dragefisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2700 Brønshøj
- Saltvand siden?: 2010
Lad os lige en gang for alt tid slå fast, natriumklorid fri salt er ikke nødvendigt, i meget meget gamle dage mente man, at hvis man ikke brugte det, ville det hurtigt skabe en ion ubalance, det gør det også, men kun over meget lang sigt (så ion ubalance i akvariet er teoretisk), og Mark man behøver bestemt ikke, at lave ugentlige vandskift, så tag en slapper, og nyd akvariet 

Hilsen
Benny
Benny