HVAD NU- hjælp ønskes
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 2011
HVAD NU- hjælp ønskes
Så er et nyt salvandsakvarie sat igang -med levende sten,skummer og powerhead
Skal jeg blot lade akvariet stå med lys ti timer om dagen og lade det hele være i fred.
Eller skal jeg lave vandskift . Eventuelt rense for alger når de kommer....Elller
Ja mangler lidt hjælp til at få det hele godt fra start.
Skal jeg blot lade akvariet stå med lys ti timer om dagen og lade det hele være i fred.
Eller skal jeg lave vandskift . Eventuelt rense for alger når de kommer....Elller
Ja mangler lidt hjælp til at få det hele godt fra start.
-
- Rev Rokke
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2500 Valby
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Valby
Re: HVAD NU- hjælp ønskes
jeg tror ikke at du skal have lyset tændt i 11 timer om dagen, tror du kan nøjes med omkring 3 timer og ja så skal det bare have ro i nogle md
.....
ang vandskift vil jeg nok vente med, til det hele var indkørt også lave 10 procent vandskift (kun vis det behøves)

ang vandskift vil jeg nok vente med, til det hele var indkørt også lave 10 procent vandskift (kun vis det behøves)
En gang saltvand, altid saltvand ......
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Lad det stå - sæt stolen hen foran og glo ind i det og bliv imponeret - knap 2 pilsner op (1 til hver hånd) - så roder du nemligt ikke ved det indtil indkøringsfasen er overstået 

Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- Chrissy62
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 4780 Stege
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Stege
Hvis du gerne vil fremme processen med algevæksten, som jo er en del af showet, så er det godt at lade lyset være tændt nogle timer, da det sætter skub i det hele, men nøjes med 4-6 timer;)
Lad være med at fjerne noget som helst alger, bare lad det hele være som det er, og ja, knap et par pilsnere op, som Bingo siger og hav tålmodighed, tålmodighed og så lige lidt mere tålmodighed:)
Lad være med at fjerne noget som helst alger, bare lad det hele være som det er, og ja, knap et par pilsnere op, som Bingo siger og hav tålmodighed, tålmodighed og så lige lidt mere tålmodighed:)
Mvh
Christina Frisdahl Faurbye
Møn Rev: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=44299&p=434032#p434032
Månedens akvarie september 2013: viewtopic.php?f=138&t=62205
Christina Frisdahl Faurbye
Møn Rev: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=44299&p=434032#p434032
Månedens akvarie september 2013: viewtopic.php?f=138&t=62205
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
3 timer.. 4-6 timer? Hvor kommer det fra?
Gør som naturen, lys over ca 10 timer. Så skal der nok komme gang i akvariet i algevæksten. Jo mere algerne vokser jo bedre.
Gør som naturen, lys over ca 10 timer. Så skal der nok komme gang i akvariet i algevæksten. Jo mere algerne vokser jo bedre.
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Enig med AndersGS det hele skal køre som om akvariet havde kørt flere måneder.
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Ja bare giv lortet massere af lys! 4-6 timer er sgu ikke nok!
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Bare giv gas på lyset - Den næring der bliver udskildt af stenene, skal brændes af, og det er det algerne gør.
Hvis dine lystimer skal hedde 11 timer, så er det det du skal indkøre med, så der sker lidt. Og lad så endelig være med at gøre det vilde, bare lad det passe sig selv. Rens skummerkop efter behov, og evt ruder så du kan se hvad der sker, men resten klarer sig selv.. Pludselig en dag er algerne væk
Vandskifte får du intet ud af i indkøringsfasen
Hvis dine lystimer skal hedde 11 timer, så er det det du skal indkøre med, så der sker lidt. Og lad så endelig være med at gøre det vilde, bare lad det passe sig selv. Rens skummerkop efter behov, og evt ruder så du kan se hvad der sker, men resten klarer sig selv.. Pludselig en dag er algerne væk

Vandskifte får du intet ud af i indkøringsfasen

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 13