Jeg ved godt man skal læse de gamle indlæg før man poster sit eget.
Men har læst de fleste af dem og de forslag der var har ikke hjulpet. Så jeg prøver lige med mit eget.
Jep, mit akvarie har kørt siden starten af juni ca.
Men lad os lige starte for bunden.
I indkøringsfasen blev sandet også brunt men forsvandt igen efter ca 5-6 dage.
Under indkøringsfasen havde jeg desværre kun sådan en PL lampe at gøre godt med.
Nå, nu her efter jeg fik fat i en Maxspect LED 160watt, syntes jeg også min stenopsætning var lidt grim (det var bare sådan en klump inde i midten af akvariet) så den lavede jeg om, det skal så siges at nogle af stenene der var inde i "midten" af klumpen var helt hvide som da jeg købte dem. (de er så blevet først brune og så grønne). Pludselig havde jeg brunt sand rundt omkring . med små luftbobler, men de små luftbobler sidder også andre steder end lige på de brune steder.
I kan lige få værdierne, har målt dem hver dag i en uge.
Og de har været på det samme ca. bortset fra ph og kh som har svinget mellem de tal der står for neden.
Målt ca. klokken 17 hver dag. (lyset har kørt i 5 timer)
Temp: 26,1
N03: 2
No2: 0.00-0.01
PH: 8-8,3
KH: 10,6-10,9
Mg: 1320
Ca: 450
Salt: 1023-1025
Jeg har købt en sandsøstjerne, søpølse og 4 snegle som så er blevet til 7 snegle. Men intet godt gør de, for søpølsen kravler rundt på stenene og det samme gør sandsøstjernen.
Jeg kører både med fosfat fjerner og aktivt kul og har gjort det siden 3 uger inde i indkøringsfasen.
Det skal siges jeg køre med hanevand, men er skiftet til osmose (køber det igennem Carsten fra decocean)
Jeg laver ca 10% vandskift om ugen.
Hvis der er noget jeg mangler at skrive, så påpeg det lige for mig

Tak på forhånd, håber der er nogen der kan hjælpe mig