Det var vigtigt for mig, at få det sat i gang, inden vi drager på ferie i morgen, da den større vandmængde forhåbentlig bedre kan holde en nogenlunde stabil temperatur.
Akvariet er et standard 200 L Akvastabil, hvor jeg har limet en plade i, så der er et ca 18 L overløbskammer, hvor Miniflotor-skummeren sidder.
Bundlaget er dels sand og dels groft grus/knuste muslingeskaller, jeg har hentet på stranden.
Det planteliv der havde overlevet varmen i 54 L karret er flyttet med over, en del blære- og savtang og en pæn gruppe ålegræs, som har haft det rigtig godt i det lille kar. Der var meget flotte rodnet på dem.
Det eneste liv der har overlevet varmen er 20 rejer, som nu boltrer sig i den meget større vandmængde samt mine blåmuslinger. De er jo også vant til den højere vandtemperatur på en lavvandet solbeskinnet kyst.
Køling er under etablering, jeg har ventet 1 uge på 30 m PEX-rør, som desværre er i restordre. Der er også gravet grøfter til det i haven, dog endnu ikke i fuld dybde = 75 cm.

Jeg skal nok sætte en del billeder på når jeg kommer hjem fra ferie, jeg kan ikke nå at redigere dem lige nu.