"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Pacific Sun, Vertex

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Brugeravatar
nesnej
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1170
Tilmeldt: tors 13. nov 2008 21:04
15
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Pacific Sun, Vertex

Indlæg af nesnej »

Jeg synes der er en del der har haft problemer med deres Pacific Sun lamper, og den tekniske kvalitet ikke er den bedste. Vertex er en noget dyrere løsning men ser ud som om den er af højere teknisk kvalitet. Hvad mener i her på forum, og hvilen model ville i vælge til en balje der er 180 x 65 x 65???

Jeg er nu endelig blevet enig med mig selv om, at der skal LED'er over vores nye balje.
Venlig hilsen

Henning Augustine Jensen
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Pacific Sun, Vertex

Indlæg af Han$en »

Jeg ville til hver en tid selv vælge en Vertex frem for Pacific Sun.. De er dyrere, men virker som du selv er inde på som om den er af noget bedre kvalitet, og ikke mindst noget mere gennemtænkt.

Vertex kan helt det samme, hvis endda ikke mere som Pacific Sun lamperne. Til din nye ville jeg tage denne:
http://www.seastars.dk/prestashop/1287- ... -320w.html
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: Pacific Sun, Vertex

Indlæg af peder »

Vil bare sige at jeg aldrig har haft problemer med Pacific Sun!! har kørt upåklageligt fra første dag, enkelte har fået skiftet balaster men at påstå at så selve lampen er af dårlig kvall. er der vist en overdrivelse, forøvrigt kan man læse på RC at det samme har været tilfældet med Vertex lamperne ;-)
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Pacific Sun, Vertex

Indlæg af StarF »

Tvivler på vertex er mer prisen værd, det er værd at notere sig, hvis man har en ghl computer, kan man købe slave moduler, og koble dem alle til sin ghl, og spare lidt den vej ;)

Min har problemer med displayet, men fik det skiftet til et der var bedre shieldet, dog opstår problemet indimellem stadig, nu vælger jeg bare at koble den på min ghl, ellers har jeg intet at klage over. Deres support på mail er klasse!
Brugeravatar
nesnej
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1170
Tilmeldt: tors 13. nov 2008 21:04
15
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Re: Pacific Sun, Vertex

Indlæg af nesnej »

StarF skrev:Tvivler på vertex er mer prisen værd, det er værd at notere sig, hvis man har en ghl computer, kan man købe slave moduler, og koble dem alle til sin ghl, og spare lidt den vej ;)

Min har problemer med displayet, men fik det skiftet til et der var bedre shieldet, dog opstår problemet indimellem stadig, nu vælger jeg bare at koble den på min ghl, ellers har jeg intet at klage over. Deres support på mail er klasse!
Jeg har ikke en GHL computer. Jeg bruger Aquatronica, og kan så vidt jeg ved kun programmeres tilat tænde og slukke. Jeg skal bruge de programmeringsmuligheder der er i selve lamperne.
Venlig hilsen

Henning Augustine Jensen
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Pacific Sun, Vertex

Indlæg af StarF »

jeg vil stadig fortrække pacific sun frem for vertex pga prisen. Ellers vil jeg nok overveje selv at bygge en :) bemærk display problemerne påvirker ikke programmeringen af lampen. og de nyer versioner af lampen skulle alle have fået de forbedret displays.
Brugeravatar
Niclas
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 363
Tilmeldt: lør 18. apr 2009 18:24
15
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2009

Re: Pacific Sun, Vertex

Indlæg af Niclas »

Jeg har bestilt en Pacific Sun som burde kommer her sidst på måneden ca., og til de 11-12k jeg måtte betale håber jeg da at skidtet virker, eller om ikke andet at forhandler og producent er fornuftige nok til at klare evt. problemer der måtte opstå.

På SU tror jeg ikke på jeg nogensinde ville få taget mig sammen til at spare 20k op til en Vertex (som ellers oprindeligt var med i overvejelserne da jeg kiggede efter LED).
Mit 250 liters -nedlagt-
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4571
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Pacific Sun, Vertex

Indlæg af Nicki Henriksen »

Der er jo også solgt mange flere PS lamper end vertex der a flere fejl det er lidt som med tunze pumperne.. Alle siger tunze er kræm, men der er også mange fejl, dog har både tunze og pacific Sun en super go service.. :wink:

Ville samtidig vælge noget hvor jeg ved flere mennesker bruger det samme ìg kan hjælpe ved evt problemmer :)

Glæder mig til a se projektet Henning :)
Brugeravatar
nesnej
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1170
Tilmeldt: tors 13. nov 2008 21:04
15
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Re: Pacific Sun, Vertex

Indlæg af nesnej »

Er der power nok i Pacific Sun hvis jeg vil benytte 3 X Black Python 160W (1 master og 2 slaver). Baljen er 180 cm lang og 65 cm. højt.

Kan jeg evt. nøjes med et Vertex Illumina SR 1500, eller skal jeg op og bruge deres SR 1800??

Er de to fabrikater lige nemme at programmere?
Venlig hilsen

Henning Augustine Jensen
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2684
Tilmeldt: tirs 15. sep 2009 16:59
14
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2009

Re: Pacific Sun, Vertex

Indlæg af Moente »

SR 1500 kan sagtens dække de 180 cm :)
Mvh Tobias
Brugeravatar
nesnej
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1170
Tilmeldt: tors 13. nov 2008 21:04
15
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Re: Pacific Sun, Vertex

Indlæg af nesnej »

Moente skrev:SR 1500 kan sagtens dække de 180 cm :)
Er der også lys nok når akvariet er 65 cm højt?
Venlig hilsen

Henning Augustine Jensen
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2684
Tilmeldt: tirs 15. sep 2009 16:59
14
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2009

Re: Pacific Sun, Vertex

Indlæg af Moente »

nesnej skrev:
Moente skrev:SR 1500 kan sagtens dække de 180 cm :)
Er der også lys nok når akvariet er 65 cm højt?
Den skulle kunne dække helt op til 80 cm i højden :)
Mvh Tobias
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Pacific Sun, Vertex

Indlæg af Han$en »

SR1500 er rigeligt til dine mål! :happy:

Søg lidt på emnet, der er vidst en tråd på RC om Illumina lamperne og softwaren.. Mindes ikke at de skulle være svære at programmere.
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
nesnej
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1170
Tilmeldt: tors 13. nov 2008 21:04
15
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Re: Pacific Sun, Vertex

Indlæg af nesnej »

Han$en skrev:SR1500 er rigeligt til dine mål! :happy:

Søg lidt på emnet, der er vidst en tråd på RC om Illumina lamperne og softwaren.. Mindes ikke at de skulle være svære at programmere.
RC????
Venlig hilsen

Henning Augustine Jensen
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Pacific Sun, Vertex

Indlæg af StarF »

nesnej skrev:Er der power nok i Pacific Sun hvis jeg vil benytte 3 X Black Python 160W (1 master og 2 slaver). Baljen er 180 cm lang og 65 cm. højt.

Kan jeg evt. nøjes med et Vertex Illumina SR 1500, eller skal jeg op og bruge deres SR 1800??

Er de to fabrikater lige nemme at programmere?
jep 3x black python er nok, evt kunne du også kigge på deres metrix lamper.
nesnej skrev:
Han$en skrev:SR1500 er rigeligt til dine mål! :happy:

Søg lidt på emnet, der er vidst en tråd på RC om Illumina lamperne og softwaren.. Mindes ikke at de skulle være svære at programmere.
RC????
han hentyder til reefcentral.com
Brugeravatar
nesnej
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1170
Tilmeldt: tors 13. nov 2008 21:04
15
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Re: Pacific Sun, Vertex

Indlæg af nesnej »

Tak for alle jeres indlæg indtil nu. Det giver mig jo stadig noget at tænke over. Dog er det HELT sikker at min lyskilde bliver LED.

Det kan godt være Vertex er i en bedre kvalitet og måske ikke går i stykker så tit. Minus er, at hvis den går i stykker så er der INTET lys over baljen og det er et STORT problem. Hvis jeg vælger de tre Pacific Sun lamper og ET modul går i stykker, så har jeg jo stadig lys i de to andre indtil det defekte bliver lavet. Det giver mig lidt ro i sjælen. Lyder det ikke fornuftigt???
Venlig hilsen

Henning Augustine Jensen
andersen2009
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 396
Tilmeldt: man 27. sep 2010 13:43
13
Postnummer: 5874 Hesselager
Saltvand siden?: 2010

Re: Pacific Sun, Vertex

Indlæg af andersen2009 »

nesnej skrev:Tak for alle jeres indlæg indtil nu. Det giver mig jo stadig noget at tænke over. Dog er det HELT sikker at min lyskilde bliver LED.

Det kan godt være Vertex er i en bedre kvalitet og måske ikke går i stykker så tit. Minus er, at hvis den går i stykker så er der INTET lys over baljen og det er et STORT problem. Hvis jeg vælger de tre Pacific Sun lamper og ET modul går i stykker, så har jeg jo stadig lys i de to andre indtil det defekte bliver lavet. Det giver mig lidt ro i sjælen. Lyder det ikke fornuftigt???
Tjoh... Men hvad nu hvis det er masteren som går i stykker, er der så stadig lys i slaverne..? Som jeg har forstået det er tit masteren folk har problemer med, eller.??
Med venlig hilsen
Kenneth

Jeg startede med ingenting og har da det meste endnu.!!
Brugeravatar
nesnej
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1170
Tilmeldt: tors 13. nov 2008 21:04
15
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Re: Pacific Sun, Vertex

Indlæg af nesnej »

andersen2009 skrev:
nesnej skrev:Tak for alle jeres indlæg indtil nu. Det giver mig jo stadig noget at tænke over. Dog er det HELT sikker at min lyskilde bliver LED.

Det kan godt være Vertex er i en bedre kvalitet og måske ikke går i stykker så tit. Minus er, at hvis den går i stykker så er der INTET lys over baljen og det er et STORT problem. Hvis jeg vælger de tre Pacific Sun lamper og ET modul går i stykker, så har jeg jo stadig lys i de to andre indtil det defekte bliver lavet. Det giver mig lidt ro i sjælen. Lyder det ikke fornuftigt???
Tjoh... Men hvad nu hvis det er masteren som går i stykker, er der så stadig lys i slaverne..? Som jeg har forstået det er tit masteren folk har problemer med, eller.??

Jeg ved det ikke, men jeg troede sagtens man kunne tænde og slukke for slaverne uden brug af masteren. Ellers skulle man købe tre mastere, hvis de altså kan kobles sammen.
Venlig hilsen

Henning Augustine Jensen
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Pacific Sun, Vertex

Indlæg af Han$en »

Slaverne styres af masteren. Hvis man overvejer mulighederne pga størst fare for at stå uden lys, tror jeg de ligger ens.. Ryger en PS master = Intet lys. Er det en ballast kan det reddes og man kan undvære en slave, men er det indvendigt er det vel mindre fedt..

Tror det er en ren smagssag i denne debat. Begge har fordele og ulemper, begge er lækre, men bygger på 2 forskellige koncepter.. Min smag ligger dog til hver en tid 100% på én lampe :happy:
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2684
Tilmeldt: tirs 15. sep 2009 16:59
14
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2009

Re: Pacific Sun, Vertex

Indlæg af Moente »

Jeg vil også til hver en tid foretrække én lampe i stedet for 3. Jeg har altid været fascineret af Vertex' lamper, lige siden jeg så dem første gang. Så jeg hælder mest til den - kan også godt lide at de er lange og smalle i stedet for små firkantede klodser som PS :)
Mvh Tobias
Brugeravatar
Deep Ocean
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 124
Tilmeldt: tirs 28. apr 2009 16:50
15
Postnummer: 2625 Vallensbæk
Saltvand siden?: 1995
Geografisk sted: Vallensbæk
Kontakt:

Re: Pacific Sun, Vertex

Indlæg af Deep Ocean »

nesnej skrev:
andersen2009 skrev:
nesnej skrev:Tak for alle jeres indlæg indtil nu. Det giver mig jo stadig noget at tænke over. Dog er det HELT sikker at min lyskilde bliver LED.

Det kan godt være Vertex er i en bedre kvalitet og måske ikke går i stykker så tit. Minus er, at hvis den går i stykker så er der INTET lys over baljen og det er et STORT problem. Hvis jeg vælger de tre Pacific Sun lamper og ET modul går i stykker, så har jeg jo stadig lys i de to andre indtil det defekte bliver lavet. Det giver mig lidt ro i sjælen. Lyder det ikke fornuftigt???
Tjoh... Men hvad nu hvis det er masteren som går i stykker, er der så stadig lys i slaverne..? Som jeg har forstået det er tit masteren folk har problemer med, eller.??

Jeg ved det ikke, men jeg troede sagtens man kunne tænde og slukke for slaverne uden brug af masteren. Ellers skulle man købe tre mastere, hvis de altså kan kobles sammen.
Først og fremmest vil jeg lige komme med en bemærkning at til dags dato har jeg solgt en smule over 100 Pacific sun lamper og ud af alle disse har der været meget få reklamationer. Jeg tror det sammenlagt er op på 5 stk og det er måske en af de få der ligger på forummet og alene at disse bemærkninger kommer ud kommer man på tanke at der er problemer med dem, men rent statistisk tror jeg at der er større problemer med F.eks tunze pumper.
Det eneste problem jeg til dags har oplevet er at strømforsyningen ryger til lamperne oftere, og da der er garanti på disse bliver de hurtigt erstattet af nye strømforsyninger som jeg har på lager der leveres øjeblikkeligt hvis uheldet er ude.. Jeg er oppe på at havde byttet ca 15 strømforsyninger indtil videre.
Alternativt kan man overveje 3x 150 w Metis lamperne der er mere streamline og tyndere udgave men de bruger også individuelle strømforsyninger i samme lampe.
Der har egenligt ikke været nogen problemer med lamperne overhovedet, foruden nogen få der havde nogen programmereings vanskligheder, pga softwareopdateringer. Og nogle af displayet viser volapyk pga af ydre påvirkninger selvom lampen fungerer super. Hvis der generelt er nogen problemer så er Pacific Suns Support virkelig klasse til at løse dem om det så også er en Søndag aften.
http://www.deepoceanshop.dk

Så er du ikke på Bar bund. Kom med på bølgen hos Deep Ocean
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Pacific Sun, Vertex

Indlæg af StarF »

nesnej skrev:
andersen2009 skrev:
nesnej skrev:Tak for alle jeres indlæg indtil nu. Det giver mig jo stadig noget at tænke over. Dog er det HELT sikker at min lyskilde bliver LED.

Det kan godt være Vertex er i en bedre kvalitet og måske ikke går i stykker så tit. Minus er, at hvis den går i stykker så er der INTET lys over baljen og det er et STORT problem. Hvis jeg vælger de tre Pacific Sun lamper og ET modul går i stykker, så har jeg jo stadig lys i de to andre indtil det defekte bliver lavet. Det giver mig lidt ro i sjælen. Lyder det ikke fornuftigt???
Tjoh... Men hvad nu hvis det er masteren som går i stykker, er der så stadig lys i slaverne..? Som jeg har forstået det er tit masteren folk har problemer med, eller.??

Jeg ved det ikke, men jeg troede sagtens man kunne tænde og slukke for slaverne uden brug af masteren. Ellers skulle man købe tre mastere, hvis de altså kan kobles sammen.
du kan godt køre slave modulerne uden masteren, det bliver bare simpe on/off og ikke mere. Men der er jo lys, så kan man jo leve med det i en periode. Du kan ikke koble master sammen.
Brugeravatar
palamo123
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1543
Tilmeldt: man 2. jan 2006 20:02
18
Postnummer: 9500 Hobro
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Hobro

Re: Pacific Sun, Vertex

Indlæg af palamo123 »

Jeg er sikker på PS er nogle gode lamper. Var selv tæt på at handle en - Dog synes jeg, at jeg blev en anelse skuffet da jeg så selve lampen. "Byggekvaliteten" er bare ikke iorden.
Men det er dælme noget lir de kan kontrolleres så meget trådløst. Havde jeg købt en Metis lampe til 8000,- måtte der bare ikke være noget i vejen med den.
Mvh

Kenneth

308 liters design
Følg min Youtube kanal her.:
http://www.youtube.com/channel/UCW6geBexL2S0rCtAGekNnqw
Brugeravatar
nesnej
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1170
Tilmeldt: tors 13. nov 2008 21:04
15
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Re: Pacific Sun, Vertex

Indlæg af nesnej »

Jeg bliver stadigvæk klogere, men er 3 X 160 w nok???
Venlig hilsen

Henning Augustine Jensen
Brugeravatar
moby
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 632
Tilmeldt: fre 3. nov 2006 13:35
17
Postnummer: 2600 Glostrup
Saltvand siden?: 2000
Geografisk sted: Glostrup

Re: Pacific Sun, Vertex

Indlæg af moby »

nesnej skrev:Jeg bliver stadigvæk klogere, men er 3 X 160 w nok???
Mere end nok. De fleste hvis ikke alle har måtte dæmpe lysstyrken en smule fordi det er for meget lys der kan brænde korallerne. Ifølge mine parmålinger så er parmålingen tæt på 1000 bare 5 cm under vandoverfladen på 100% lysstyrke hvorimod mine tidligere 250 w med lumenarch reflectorer gav under det halve. Jeg har ikke fået målt 200 watts LED modulerne endnu, men det kommer nok snart.
Brugeravatar
nesnej
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1170
Tilmeldt: tors 13. nov 2008 21:04
15
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Re: Pacific Sun, Vertex

Indlæg af nesnej »

Endnu engang tusind tak for alle jeres gode indlæg. Jeg vil nu vende det i mit hoved en måneds tid, for jeg skal lige have bygget et skab og en sump til akvariet, og så skal jeg have solgt min motorcykel. Men lige nu hælder jeg til Pacific Sun.
Venlig hilsen

Henning Augustine Jensen
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4571
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Pacific Sun, Vertex

Indlæg af Nicki Henriksen »

Jeg er super glade for mine og har haft dem snart et år
Se evt lidt pics her : http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php? ... 7&start=60
Brugeravatar
nesnej
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1170
Tilmeldt: tors 13. nov 2008 21:04
15
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Re: Pacific Sun, Vertex

Indlæg af nesnej »

Nicki Henriksen skrev:Jeg er super glade for mine og har haft dem snart et år
Se evt lidt pics her : http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php? ... 7&start=60
Har lige været på din tråd, og det ser sgu rigtig godt ud. Kører du med fuld power på lamperne???
Venlig hilsen

Henning Augustine Jensen
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Pacific Sun, Vertex

Indlæg af StarF »

moby skrev:
nesnej skrev:Jeg bliver stadigvæk klogere, men er 3 X 160 w nok???
Mere end nok. De fleste hvis ikke alle har måtte dæmpe lysstyrken en smule fordi det er for meget lys der kan brænde korallerne. Ifølge mine parmålinger så er parmålingen tæt på 1000 bare 5 cm under vandoverfladen på 100% lysstyrke hvorimod mine tidligere 250 w med lumenarch reflectorer gav under det halve. Jeg har ikke fået målt 200 watts LED modulerne endnu, men det kommer nok snart.
200w kørt på 90% styke og 21k kelvin giver 1400-1500 i par lige under lampen, og omkring 1000 par 5 cm under vandet..

og bemærk lampen køre ikke på fuld knald, mener de 21k kelvin er noget hen af 80 blå og 60% hvid eller sådan. såvidt jeg husker, kan tjekke efter imorgen, skal have tjekket havad den giver hvis alt står til 100% (18k kelvin og 100% lys styrke)
Brugeravatar
nesnej
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1170
Tilmeldt: tors 13. nov 2008 21:04
15
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Re: Pacific Sun, Vertex

Indlæg af nesnej »

StarF skrev:
moby skrev:
nesnej skrev:Jeg bliver stadigvæk klogere, men er 3 X 160 w nok???
Mere end nok. De fleste hvis ikke alle har måtte dæmpe lysstyrken en smule fordi det er for meget lys der kan brænde korallerne. Ifølge mine parmålinger så er parmålingen tæt på 1000 bare 5 cm under vandoverfladen på 100% lysstyrke hvorimod mine tidligere 250 w med lumenarch reflectorer gav under det halve. Jeg har ikke fået målt 200 watts LED modulerne endnu, men det kommer nok snart.
200w kørt på 90% styke og 21k kelvin giver 1400-1500 i par lige under lampen, og omkring 1000 par 5 cm under vandet..

og bemærk lampen køre ikke på fuld knald, mener de 21k kelvin er noget hen af 80 blå og 60% hvid eller sådan. såvidt jeg husker, kan tjekke efter imorgen, skal have tjekket havad den giver hvis alt står til 100% (18k kelvin og 100% lys styrke)
Tak skal du have.
Venlig hilsen

Henning Augustine Jensen
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"