"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Anemone on the run

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
cox
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 9
Tilmeldt: tors 17. mar 2011 22:38
13
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2011

Anemone on the run

Indlæg af cox »

Hey guys..

Jeg har købt mig en anemone, har haft den i ca 2 uger, men den kan ikke bestemme sig for hvor den skal side
altså den daffer bare rundt.
alle mine verdier sidder i skabet.

hvad sker der?
Kewin
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 930
Tilmeldt: man 25. okt 2010 22:07
13
Postnummer: 1800-1999 Frederiksberg C
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Lausanne, Schweiz

Re: Anemone on the run

Indlæg af Kewin »

Er sikkert et spørgsmål om lys og cirkulation. Undersøg hvad arten trives bedst ved og prøv at skabe det i dit akvarium.
/Kewin - 160L
Brugeravatar
Eskildsen
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 359
Tilmeldt: man 4. aug 2008 19:30
15
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Randers

Re: Anemone on the run

Indlæg af Eskildsen »

Min erfaring, at efter at den har flyttet sig meget rundt i akvariet, ender den i pumpen. Det er der der er mest strøm.
Anemoner elsker strøm..
Jan Eskildsen, Randers og omegn.
Man har en mening indtil man har en andens
cox
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 9
Tilmeldt: tors 17. mar 2011 22:38
13
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2011

Re: Anemone on the run

Indlæg af cox »

cool.. prover at lave om på pumperne
Brugeravatar
Chrissy62
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1383
Tilmeldt: man 30. aug 2010 12:50
13
Postnummer: 4780 Stege
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Stege

Re: Anemone on the run

Indlæg af Chrissy62 »

Jeg er så ved at indrette mit akvarium og vil gerne have en anemone på et tidspunkt og vil netop undgå det med at den bare daffer rundt og ender i pumpen, så jeg vil bygge min stensætning så det passer til anemonen.

Min plan er at den får en flad sten der ligger på bunden omgivet af sand, i midten af akvariet, med en pumpe der peger ned mod den, så den får rigeligt med strøm. Jeg ved den ikke har lyst til at bevæge sig over sand, så planen er, at den skal blive siddende, der, hvor jeg sætter den..

Hvad mener I om den plan? Eller skal den op i midten af akvariet for at få mere lys?
Mvh
Christina Frisdahl Faurbye

Møn Rev: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=44299&p=434032#p434032
Månedens akvarie september 2013: viewtopic.php?f=138&t=62205
Kewin
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 930
Tilmeldt: man 25. okt 2010 22:07
13
Postnummer: 1800-1999 Frederiksberg C
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Lausanne, Schweiz

Re: Anemone on the run

Indlæg af Kewin »

Chrissy62 skrev:Jeg er så ved at indrette mit akvarium og vil gerne have en anemone på et tidspunkt og vil netop undgå det med at den bare daffer rundt og ender i pumpen, så jeg vil bygge min stensætning så det passer til anemonen.

Min plan er at den får en flad sten der ligger på bunden omgivet af sand, i midten af akvariet, med en pumpe der peger ned mod den, så den får rigeligt med strøm. Jeg ved den ikke har lyst til at bevæge sig over sand, så planen er, at den skal blive siddende, der, hvor jeg sætter den..

Hvad mener I om den plan? Eller skal den op i midten af akvariet for at få mere lys?
Husk at læs om den enkelte anemoneart før du putter den i akvariet. De kan være meget skrøbelige hvis de ikke har de optimale forhold. Det med at rette en pumpe direkte ned mod anemonen er nok ikke en så smart idé.
/Kewin - 160L
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"