Hvide pletter længe..
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Hvide pletter længe..
Hey
Jeg fik for et par uger siden en Acanthurus tennentii, der havde et par pletter ved ankomsten. Efter 2 dages tid i min balje havde den fået et godt hold ekstra på, og den har stadig mange! Ikke overdrevet, men nok til at den klør sig en del på stenene og i sandet.
Kan jeg gøre noget for at afhjælpe problemet lidt, uden kemi der er skadeligt for indvertebrater? Jeg har ikke adgang til UV filter heller.
Jeg fodre kraftigt - Flere gange dagligt
Jeg fik for et par uger siden en Acanthurus tennentii, der havde et par pletter ved ankomsten. Efter 2 dages tid i min balje havde den fået et godt hold ekstra på, og den har stadig mange! Ikke overdrevet, men nok til at den klør sig en del på stenene og i sandet.
Kan jeg gøre noget for at afhjælpe problemet lidt, uden kemi der er skadeligt for indvertebrater? Jeg har ikke adgang til UV filter heller.
Jeg fodre kraftigt - Flere gange dagligt
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Re: Hvide pletter længe..
Og - Værdier der skal være i 0, er i 0, og salinitet, ca og mg, ligger lige til højrebenet! 

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8370 Hadsten
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hadbjerg
Tror ikke der er andet at gøre end det du gør. God foderstand er vejen frem, hvis den holder op med at spise kan du begynde at bekymrer dig. Evt. kan du fodre med lidt banan da det giver sul på kroppen.
Ellers kan ro i form af nedsat lys tid eller overdækket akvarie måske hjælpe, det er dog jo kun hvis det er pga. stress.
Ellers kan ro i form af nedsat lys tid eller overdækket akvarie måske hjælpe, det er dog jo kun hvis det er pga. stress.
MVH
Martin
8370 Hadsten
Martin
8370 Hadsten
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Jeg vil bare fortsætte som jeg gør så..
Stress tror jeg ikke er tilfældet, den ser ud til at hygge sig. Den slås ikke med andre fisk, og svømmer bare rundt med sine glade farver på
Stress tror jeg ikke er tilfældet, den ser ud til at hygge sig. Den slås ikke med andre fisk, og svømmer bare rundt med sine glade farver på

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- nesnej
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: København Ø
- Kontakt:
Hold hele tiden øje med dine vandværdier. Jeg synes ikke overfodring er en god ting, men det kan være svært at lade være med.
Venlig hilsen
Henning Augustine Jensen
Henning Augustine Jensen
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2200 København N
- Geografisk sted: nørrebro
Hey hansen
Du kan evt supplere fodringen med hvidløgsbaserede produkter. Det skulle give et boost. Mine kirurger fik det godt af sådan en omgang. Da de døjede med pletter.
Min japaner har iøvrigt taget billetten idag
den havde hvide pletter de sidste par dage og da jeg kom hjem lå den godt flosset på bunden. Den så ellers ud til at ha fået mere sul på kroppen, spiste godt osv..... Min scopas svømmede lystigt rundt og stak til den med sine knive....stride satan!
Du kan evt supplere fodringen med hvidløgsbaserede produkter. Det skulle give et boost. Mine kirurger fik det godt af sådan en omgang. Da de døjede med pletter.
Min japaner har iøvrigt taget billetten idag

210 liter 70Bx60Dx50H, Skimz Monzter SM121, Maxspect Razor 120, Tunze 6015/6025mod
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Overfodring er bestemt ikke tilfældet - Men jeg fodre ofte. Jeg har 5x Chromis, og optimal trivsel for dem er daglig fodring, og gerne flere gange dagligt. Vandværdierne ligger som skrevet også lige hvor de skal.nesnej skrev:Hold hele tiden øje med dine vandværdier. Jeg synes ikke overfodring er en god ting, men det kan være svært at lade være med.

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Den så sgu ellers bedre ud da jeg så den sidst!trolle skrev:Hey hansen
Min japaner har iøvrigt taget billetten idagden havde hvide pletter de sidste par dage og da jeg kom hjem lå den godt flosset på bunden. Den så ellers ud til at ha fået mere sul på kroppen, spiste godt osv..... Min scopas svømmede lystigt rundt og stak til den med sine knive....stride satan!

Jeg vil forsøge at mose noget foder med lidt hvidløg, og se om det giver en hånd med det hele.. Kan åbenbart ikke opstøve Dannebrogsrejer pt
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Odense NØ
Hvis du spørger mig, så hjælper rejer heller ikke 

Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Helena - Rejer har virket for mig, og jeg har sågar selv overværet hvordan en reje sad og pillede den ene plet efter den anden af en fisk engang 
Til sagen - Fisken er stadig meget interesseret i alle foderemner, også tang. Men den spiser stort set intet, max et stykke eller 2. Resten ryger ud af munden igen
Pletterne er hverken forbedret eller forværret. Er fisken på vej mod dens ende? Den er stadig ganske aktiv, men den ser sløj ud! Og den har tabt sig en halv tykkelse siden jeg fik den..

Til sagen - Fisken er stadig meget interesseret i alle foderemner, også tang. Men den spiser stort set intet, max et stykke eller 2. Resten ryger ud af munden igen

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8370 Hadsten
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hadbjerg
Det lyder desværre som om det går den forkerte vej, når de holder op med at spise eller mister appetitten, det er aldrig et godt tegn. Krydser fingrer for at det går den godt...
MVH
Martin
8370 Hadsten
Martin
8370 Hadsten
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Jeg prøver et desperat forsøg med et stykke banan i morgen, og ser om ikke den vil vise interesse for det, og få fyldt maven lidt.
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200