I samråd med flere der kender mere til saltvand end mig, besluttede jeg mig for at prøve Salifert's flatworm exit.
Jeg gjorde klar med aktiv kul , så der bare skulle åbnes for ventilen og uv blev slukket.
Den rigtige dosering blev hældt i og 5 sekunder efter kunne jeg se at de begyndte at bevæge sig meget rundt.
Efter 45 min kunne jeg se at de fleste havde sluppet taget på korallerne ,men kunne ikke se at de døde.
Doserede så 50 prozent mere som der står i vejledningen. Efter endnu 45 min kunne jeg ikke se flere planarie på korallerne, så startede op med aktivtkul og uv igen.
Dagen efter skiftede jeg det aktive kul. 2 dage efter kunne jeg konstantere at alt så fint ud og at alle korallerne umidelbart var ok.
Troede så at alle planarie var døde men det var de ikke.

De efterfølgende dage begyndte de at komme op på akvarieglasset og jeg begyndte at suge dem væk.
Har nok fjernet omkring 100 de sidste par dage , og idag sidder der vel omkring 100 der igen.
Jeg suger dem selvfølgelig op men jeg kan ikke lade være med at tænke på om Flatworm exit bare har gjort sådan at de har sluppet korallen ,men ikke er døde af det .
Er der nogen der ved mere om dette eller har andre gode ide'er

Dupont