gråt øje på klovnfisk

Forum for snak omkring sygdom i akvariet.
Besvar
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2006

gråt øje på klovnfisk

Indlæg af Olsen »

Har netop fået en klovnfiskepar hjem og har haft dem i et par dage. Hunnen er ret stor (ca. 9 cm.) og de ser pæne ud. De æder foder og har fundet sig en anemone og ser eller ok ud.

Desværre er det højre øje på hunnen blevet gråt, det minder nærmest om en grå tåge på det yderste af linsen. Mælkegrå :? Er der nogen der ved om det er alvorligt?

Da ham jeg købte den af skulle fange den og putte den ned i posen, hang den fast i gællen, så måske er det der, at øjet er blevet beskadiget?? Kom med hints og hjælp hvis det er muligt jeg kan gøre noget for den.
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: gråt øje på klovnfisk

Indlæg af ole kekkonen »

Det kunne lyde som om den er ved at udvikle popeye.Popeye er en normal bakterie i naturen ..... sekundær til parasit infektion / dårlig vand parametre, stress .....osv.
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Olsen »

Har kigget i andre tråde, men synes ikke der er nogen der nævner grå stær eller sådan noget som første stadie før pop eye. De fleste nævner at øjet allerede er hævet. Det er det endnu ikke, det har bare en grå hinde.
Brugeravatar
-Bagger-
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
19
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 7400 Herning

Indlæg af -Bagger- »

Hej.. jeg har oplevet det samme da jeg flyttede fisk fra et til et andet akvarium, det blev sådan nærmest uklar og fisken opførte sig lidt sjovt.. som om den ikke kunne se med det.. men efter en uge eller to, fortog det sig efterhånden, og den opfører sig nu helt normalt igen :-) Så tror bare den skal have lidt tid..
Open mind for a different view..
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Olsen »

-Bagger- skrev:Hej.. jeg har oplevet det samme da jeg flyttede fisk fra et til et andet akvarium, det blev sådan nærmest uklar og fisken opførte sig lidt sjovt.. som om den ikke kunne se med det.. men efter en uge eller to, fortog det sig efterhånden, og den opfører sig nu helt normalt igen :-) Så tror bare den skal have lidt tid..
Tror det er pop eye som Ole var inde på. Håber meget at den overlever ligesom din. Lige nu jagter den da de gule kiruger der kommer for tæt på anemonen og den går også efter foder. Så forhåbentlig er det et par gode tegn.
kschauby
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
19
Postnummer: 2950 Vedbæk
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Trørød

Indlæg af kschauby »

Olsen skrev:
-Bagger- skrev:Hej.. jeg har oplevet det samme da jeg flyttede fisk fra et til et andet akvarium, det blev sådan nærmest uklar og fisken opførte sig lidt sjovt.. som om den ikke kunne se med det.. men efter en uge eller to, fortog det sig efterhånden, og den opfører sig nu helt normalt igen :-) Så tror bare den skal have lidt tid..
Tror det er pop eye som Ole var inde på. Håber meget at den overlever ligesom din. Lige nu jagter den da de gule kiruger der kommer for tæt på anemonen og den går også efter foder. Så forhåbentlig er det et par gode tegn.
Min blå damsel havde også en grålig hinde på sit øje både før og efter det hævede voldsomt op - og det var popeye. Det gik væk på 5 dage (jeg satte UV på i mellemtiden).

/Kaspar
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Olsen »

Det er gået væk her i de sidste par dage :) Har ikke gjort noget.
Besvar

Tilbage til "Sygdom"