Jeg kunne rigtig godt tænke mig nogle bedre lys til mit 58L Boyu akvarie så jeg kan holde noget flot deri
Der er lige pt. 2 stk. 18w lamper og akvariet måler 40x40x40
Er der en venlig sjæl der vil hjælpe mig med at finde en passende lampe som ikke går for meget ud over siderne, så jeg kan holde næsten alt i det? Og selvfølgelig den billigste løsning men ydeevnen kommer først
Jeg har faktisk ikke set en 70w hqi i virkeligheden, men jeg vil tro det passer.
Du skal nok bare ikke lade den stå tændt så mange timer til at starte på.
Du kan også købe en 10 eller 20 watt led med det hele på ebay dem kan du få op til 10000 kelvin og de giver rigtig meget lys og koster 229 kr med porto og har en spredning på 110 Grader det burde være nok..
Even a pizza can get to your house faster than an ambulance.... !!!
Det lyder super nice... Så jeg behøver ikke mere end 20 watt led for at kunne holde alt hvad der kan holde i et akvarie af koraller?
Jeg kiggede lidt på den Maxspect men er det kun holderen? For jeg kan vælge nogle ting ekstra i den dropdown menu hvor jeg kan vælge 60 watt 110w 160w osv osv... Hvad er det så? http://www.fish-street.com/maxspect_led ... ory_id=118
B2t: Er det den tyske ebay eller hvordan, tænker mere om man kan stole på folk sender det?
onchant skrev:Classie: Kan de købes i Danmark? Og koster de ikke spidsen af en jet?
Og giver de nok lys til alt man kan have?
Spidsen af en jet er relativt, men jo de koster mere end de 20w fra ebay. Så er du til gengæld sikker på at have lys nok. På det link du angiver, kan du scrolle ned til den lysegule boks for at se størrelsen på armaturerne i de forskellige watt.
onchant skrev:Det lyder super nice... Så jeg behøver ikke mere end 20 watt led for at kunne holde alt hvad der kan holde i et akvarie af koraller?
Jeg kiggede lidt på den Maxspect men er det kun holderen? For jeg kan vælge nogle ting ekstra i den dropdown menu hvor jeg kan vælge 60 watt 110w 160w osv osv... Hvad er det så? http://www.fish-street.com/maxspect_led ... ory_id=118
B2t: Er det den tyske ebay eller hvordan, tænker mere om man kan stole på folk sender det?
Jeg har lige købt eller bestilt i dag.. Så vil da gerne give beske og lidt billeder når jeg har fået det.. Men alt jeg har købt på ebay er kommet og har ikke haft nogen problemer med den side endnu..
Even a pizza can get to your house faster than an ambulance.... !!!
Og hvis nogle er lidt HiTech ville jeg gerne høre hvordan denne sættes til strøm, da det ville være langt mere praktisk i mit Boyu hvis jeg kunne tilslutte disse: http://viewitem.eim.ebay.dk/10W_20000K_ ... 08763/item
Køb 2 af disse i model C30 - Der er billede af en anden der har gjort det. Skil dem ad, og sæt dem i toppen, som på billedet. Nemmere kan det vidst ikke blive
onchant skrev:Det lyder da også næsten for godt til at være sandt?
350,- og så har jeg top dollar LED lys der kan klare det hele?? ;-D
Du får jo hvad du betaler for..?
Det er ikke High-Power LED's, men de Weipro lamper har jeg set i flere Nano-systemer, og de klarer jobbet udmærket, til prisen. Det er ikke super-duper LED, men sådan 2 moduler levere helt sikkert uden tvivl mere lys end dine 2x 18W PL lamper gør nu
Generelt ville jeg slet ikke proppe en musling i så lille et akvarie, men ja, det kan du godt
Muslinger kan også holdes under det lys du har nu, hvis du vælger placeringen rigtigt. Og som skrevet, er Weipro LED modulerne kraftigere end din nuværende løsning, så hvis du placere muslingen med omtanke i lyset, så ingen problemer
De anbefales ikke at holde under andet end HQI eller high-power LED's, men jeg har selv med succes holdt en i 8mdr under noget mindre lys end du har dig. Som sagt gælder det bare om at tænke over placeringen.
Hvor meget kraftigere det er kan jeg ikke sige, men mere lys, det får du
Hvordan det gøres præcia ved jeg ikke, har ikke selv prøvet det. Men tror ikke der er det store i at gøre det. Husk at de IKKE kan køre over det originale kontakt halløj
Men der sidder vel allerede kontakter og ledninger på dem ikke?`Så jeg bare skal have sådan en amarikansk eller engelsk converter til selve stikkontakten?