VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.
Hvor kan der fanges rejer og mysis ???
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2000 Frederiksberg
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Frederiksberg
Hvor kan der fanges rejer og mysis ???
Jeg har 4 frogfisk og 3 små søheste, hvorfor jeg meget gerne vil få fanget en del foder.
Jeg var på Amagerstrand i weekenden, hvor jeg kun fangede ganske få rejer. Der skulle vel ikke være en, der som hobby fanger rejer, da jeg gerne vil betale en god pris for et kilo ; ) ellers nogen bud på, hvor jeg skal begive mig hen med fiskenettet?
I forhold til mine søheste - så vil jeg rigtigt gerne selv ud til stranden og fange både til resten af sommeren, men også til vinteren. Den kvalitet mysis har, når man køber dem på frost, er ikke helt optimal, og ofte gider søhestene ikke spise dem, da de er næsten opløst og ikke ligner en mysis længere. Igen vil jeg gerne betale for en potion indfangne mysis eller modtage oplysninger om, hvor der er sikker fangst ; )
Hilsen
Flemming
Jeg var på Amagerstrand i weekenden, hvor jeg kun fangede ganske få rejer. Der skulle vel ikke være en, der som hobby fanger rejer, da jeg gerne vil betale en god pris for et kilo ; ) ellers nogen bud på, hvor jeg skal begive mig hen med fiskenettet?
I forhold til mine søheste - så vil jeg rigtigt gerne selv ud til stranden og fange både til resten af sommeren, men også til vinteren. Den kvalitet mysis har, når man køber dem på frost, er ikke helt optimal, og ofte gider søhestene ikke spise dem, da de er næsten opløst og ikke ligner en mysis længere. Igen vil jeg gerne betale for en potion indfangne mysis eller modtage oplysninger om, hvor der er sikker fangst ; )
Hilsen
Flemming
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Hvor kan der fanges rejer og mysis ???
Problemet med mysis er at de er så ustabile som de kan være.
Der kan stå en enorm sværm et sted klokken 12, og klokken 1215 er hele flokken væk, og ikke en mysis er at finde.
Generelt er de lettest af komme til ved bådebroer, bolværker og den slags ting som rager ud i vandet, og kan give lidt skygge og dæmpe vandstrømmen.
Der kan stå en enorm sværm et sted klokken 12, og klokken 1215 er hele flokken væk, og ikke en mysis er at finde.
Generelt er de lettest af komme til ved bådebroer, bolværker og den slags ting som rager ud i vandet, og kan give lidt skygge og dæmpe vandstrømmen.
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 15
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2008
Hej
Prøv og tage kontakt til en som hedder Moltrup på www.discusforum.dk Han henter spandevis på de korrekte tidspunkter et sted på fyn, til hans discus. Men han skriver også som Carsten at når han kan komme kl. 10:00 og så er der ingen, men så 1 time senere kan han skovle dem op. Jeg ved at der også er en i Stockholm som fanger dem i massevis i deres skærgård deroppe. Men prøv Moltrup i første omgang (han bor i Danmark, om ikke på Sjælland så lidt tætter end Stockholm).
/Henrik
Prøv og tage kontakt til en som hedder Moltrup på www.discusforum.dk Han henter spandevis på de korrekte tidspunkter et sted på fyn, til hans discus. Men han skriver også som Carsten at når han kan komme kl. 10:00 og så er der ingen, men så 1 time senere kan han skovle dem op. Jeg ved at der også er en i Stockholm som fanger dem i massevis i deres skærgård deroppe. Men prøv Moltrup i første omgang (han bor i Danmark, om ikke på Sjælland så lidt tætter end Stockholm).
/Henrik
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Prøv Bo (Bruger Munthe), han havde også nogle fiduser..
-
- Rev Rokke
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Geografisk sted: Ballerup
Da min far tilbage i 80´erne var med til at sætte gang i saltvandsverden her i danmark, med hans dengang enorme 720 l salt, fangede han mysis og rejer, ved køge..
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Jyllinge lystbådshavn under molerne vrimler det ofte med Mysis stimer ved middagstid. Men ja, som skrevet er de besværlige
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 20
Tak for de mange input - jeg vil forsøge mig i weekenden ; )
-
- Rev Rokke
- Reactions:
- 15
Kun for nysgerrighedens skyld, hvad giver man så får sådan en omkring rejer, eller mysis??
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 20
Jeg vil i øvrigt gerne give 4-5 flotte spsaflæggere til den, som kan levere en "spand" levende mysis ; ) - afhenter gerne indenfor rimelig kørselsafstand fra Glostup ; )
-
- Rev Rokke
- Reactions:
- 15
Det lyder jo spændende når jeg skal ud imorgen..flem skrev:Jeg vil i øvrigt gerne give 4-5 flotte spsaflæggere til den, som kan levere en "spand" levende mysis ; ) - afhenter gerne indenfor rimelig kørselsafstand fra Glostup ; )
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 20
OG jeg venter i spænding på din fangst 

-
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8520 Lystrup
- Saltvand siden?: 2006
Hvis du kommer til Østjylland kan jeg sagten levere 1 kg levende friskfangede fjordrejer til dine tudser - vi bytter evt. bare for nogle sps-frags.
Jeg har lige afleveret mine ene tudsefisk på Kattegatcentret igår så nu har jeg kun 2 igen. De kan sgu ikke gå sammen de små grådige rovfisk uden at æde hinanden så nu har jeg en rød og hvid tilbage - den gule skal på display i Grenå.
Mysis kan også arrangeres senere på sommeren, jeg har bare ikke taget mig sammen endnu da de skal fanges på lidt dybere vand under dykning. Men det er nok det bedste mysisår jeg har set i laaang tid! Og jeg dykker meget i DK
Jeg har lige afleveret mine ene tudsefisk på Kattegatcentret igår så nu har jeg kun 2 igen. De kan sgu ikke gå sammen de små grådige rovfisk uden at æde hinanden så nu har jeg en rød og hvid tilbage - den gule skal på display i Grenå.
Mysis kan også arrangeres senere på sommeren, jeg har bare ikke taget mig sammen endnu da de skal fanges på lidt dybere vand under dykning. Men det er nok det bedste mysisår jeg har set i laaang tid! Og jeg dykker meget i DK
SPS : Stability provides succes
- mastou
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8270 Højbjerg
- Geografisk sted: 8270 Højbjerg, Århus
Når jeg er på uv-jagt om natten synes jeg tit jeg ser dem (edit: altså mysis) og de samler sig i lyset fra lygten. Så et tip kunne måske være at tage ud nå det er mørkt og lyse lidt i vandet med en kraftig lygte før nettet dyppes 
/Magnus

/Magnus
-
- Rev Rokke
- Reactions:
- 15
Jeg var ved Dragør havn(ligner en kloak, og lugter lige sådan) Kastrup havn, Amager strand, Brøndby havn og det eneste der var at fange var yngelfisk, og rejer..Prøver måske i morgen igen