Har også hørt at man selv kan lave en, men er ikke end handyman, så det kan jeg sikkert ikke finde ud af
Er prise ikke cirka det samme om man køber den hos saltvandsbutikken eller laver den selv?
Jeg købte den, kvaliteten af især pumpen er ikke imponerende. Jeg har modificeret den med et relæ i serie med føleren og så tilsluttet en 230 V pumpe fra tunze så nu fungere den perfekt. Men det kræver lidt arbejde + ca 150 kr ekstra for modifikationerne.
Med Venlig Hilsen
David __________________________________________________ Saltvand siden 2009
Altså det det kommer jo meget an på hvor fiks du er på fingrene. Dertil kommer om du kan skaffe delene. Jeg har ikke den store tillid til ebay, + er lidt udsikker på moms told mv. og hvis du alligevel skal ud og bruge 2-300 kr på at skaffe transformator, flydekontakt og stik, så er det måske lettere at gøre som jeg. Det kan jo også være du har mere held med din pumpe. Det eneste du skal være opmærksom på her, er at det jo er en low-budget vare, så der er kun en niveauføler, så hvis den sætter sig fast eller du løber tør for ferskvand, så kører pumpen tør.
Jeg havde problemer i starten med at føleren låste, og pumpede alt ferskvandet over i sumpen. Det blev afhjulpet ved at sætte en lille plasticbeholder på føleren.
Med Venlig Hilsen
David __________________________________________________ Saltvand siden 2009
Okay, jeg skal bare bruge den til mit nye akvarie på 20L, så vil ikke ud og give det helt store på det, så tror bare jeg køber sådan en fra saltvandsbutikken (;