"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Den store plan! Nu skal det ske :)

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Den store plan! Nu skal det ske :)

Indlæg af Bingocaller »

Hej Alle

Jeg har lige siden jeg var knægt haft akvarie - desværre kun ferskvand. Jeg har haft alt fra Gubbier til Snakeheads - og alt imellem der inkl Krebs - Rejer - Krabber - Kuglefisk - Piratfisk - You name it! :) :beer:

Men har fundet ud af at nu er tiden til at hoppe i saltvandsbaljen!

Jeg håber at I vil give mig et råd eller to med på vejen omkring min plan som følger:

Jeg er på jagt efter et RSM 130D(D fordi det er den opgraderede model og desværre kun 130 L for andet har jeg ikke plads til). Er vild med disse (Og lign) fordi det ud over at være et akvarie også er et møbel i sig selv + jeg hader ledninger og slanger etc hvis I forstår.

Jeg har tænkt mig at købe et der allerede er kørt ind med sten - når jeg finder et til salg - og så selv fylde et par ekstra kilo levende sten i (Endnu ikke indkørt).

Af sammensætning af fisk og invertebrates tænker jeg følgende (Bær over med mig hvis det er for mange - de kommer til at æde hinanden etc - men de burde alle være reefsafe - men alle råd modtages med kyshånd)

3 x Dannebrogsreje/Pudsereje = Lysmata amboinensis
2 x Almindelig Klovnfisk = Amphiprion ocellaris
1 x Hugo = Salarias fasciatus
2 x Ildhalekutling = Nemateleotris magnifica
1 x Gul kirurg = Zebrasoma flavescens
4 x Blåbåndet eremitkrebs = Calcinus elegans
4 x Turbosnegl = Turbo heisei (Eller lign. Art)
1 x Mandarin fisk = Synchiropus splendidus (Når jeg har sikret mig der er pods nok den kan leve af - eller hvis Sælger allerede har en der vil tage Noritang)

Ang Anemoner og Koraller - ja så langt er jeg slet ikke nået endnu :) Men det er jo en del af det sjove, at sidde og planlægge og lave "ønskelister) :)

På forhånd tak!

:beer:

Bingocaller
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"