"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

en død reje!

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Fuhlen
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
Indlæg: 37
Tilmeldt: tirs 30. mar 2010 02:06
14
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2009

en død reje!

Indlæg af Fuhlen »

jeg har fundet noget at en død reje i mit akvarie, det kom ikke dag på mig, for en af de to jeg har, har jeg nemlig ikke set i længere (den gemte sig, der jeg fik den). Jeg ved ikke hvor resten af den er, men det kan selvfølgelig ligge en million steder. Skal man hive det hele op og lede efter en død skide reje eller hvordan?

mvh

Christian
Brugeravatar
Limatho
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 565
Tilmeldt: tors 18. sep 2008 18:10
15
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2004

Re: en død reje!

Indlæg af Limatho »

Nej, men det kan også bare være "skallen" fra den har skiftet ham, havde en wurdimani som jeg troede var død og borte, men da jeg solgte akvariet dukkede den op - havde ikk set den i flere måneder......men nej, den skal du ikk lede efter

Thomas
Hvorfor har jeg kun 3 pisse ferskvandsfisk når jeg nu så gerne vil have dragefisk, kejsere og kiruger?
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3794
Tilmeldt: tors 29. jul 2004 23:28
19
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Re: en død reje!

Indlæg af mads-fisk »

Som Thomas skriver, kan det være den blot har skiftet exoskelet, som de gør ca. hver 3. uge. Det narrer rigtig mange til at tro, den er død, første gang det sker :)
Især fordi rejen efter skiftet er sårbar, og derfor gemmer sig en del, kan den se ud til at være væk.

Skulle den dog være død, er der ingen grund til at rode op i det hele. Det er så lidt den kan svine, når den bliver opløst i flere hundrede liter vand.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"