Akvariet måler: 90(L) x 60(H) x 61(B) = 330 liter inklusiv indbygget sump.
Jeg købte akvariet brugt d. 8./2. 2010 inklusiv original Aqua Medic Turbofloter Percula som bliver drevet af en OceanRunner 2500 med nålehjul. (vistnok en T-flotor 1000 modificeret af AM til at passe i sumpen). Derudover en AM 1000 ltr/t retur og to AM 1000ltr/t cirkulationspumper. Til sidst fik jeg også en AM Oceanlight 150W HQI med.
Jeg faldt for dette akvarie fordi jeg synes det er et flot møbel og da det er mit første saltvandsakvarium tiltalte det mig at det er rimelig plug and play.

Jeg har i de to måneder der er gået læst en masse her på forum og to moppedrenge af nogle bøger for at blive klogere på denne fascinerende saltvandsverden. Jeg sætter stor pris på de mange gode svar jeg har fået på, hvad jeg nu kan se, ret basale ting. Noget der gjorde at jeg følte mig tryg ved at starte en saltvandsbalje op, så mange tak for det!
Jeg har også brugt ventetiden på at tilkøbe lidt ekstra udstyr som bl.a. indbefatter ekstra cirkulation i form af to SeioProp 1500 og to SeioProp 530. Med de ekstra cirkulationspumper er jeg oppe på en cirkulation af vandet der hedder 18400 ltr/t op i mod 330ltr (i virkeligheden minus sump på ca 60 liter). Derudover har jeg anskaffet osmolator købt brugt, men med lille utæthed ved slangen, så den er ikke i brug endnu.
En stor tak skal lyde til min storebror for et kanon stykke arbejde med at fremstille en meget vellykket DIY lampeholder som er sat fast bagpå skabet sådan at jeg derved slipper for huller i loft eller væg. Derudover ser den helt kanon ud. Flot bror

Jeg har også fået købt et 4 trins osmoseanlæg fra saltvandsbutikken som er blevet brugt flittigt til at fylde akvariet over de foregående dage. Jeg blandede salt i tirsdag d. 6 april og hentede sten købt brugt i går d. 7 april. Det var nogle kanon flotte og porøse sten omend store, så det var noget af et puslespil at få dem lirket ned i akvariet. Men synes det er lykkedes nogenlunde. Nu skal jeg bare gå og kigge på det de næste dag og se om jeg er tilfreds. I er mere end velkomne til at komme med jeres input til min stensætning.
Nu er jeg bare spændt på hvordan algefasen forløber og om den kan få has på nogle af de alger der i forvejen er på stenene. Jeg har også spottet lidt bobbelalger og lidt dinoflaggelater. Er der en måde man kan få has på det hele og lave rent bord som udgangspunkt hører jeg meget gerne jeres erfaringer og råd om dette!

Her er lidt billeder af forløbet: Det er forløbet i mit akvarium de sidste par dage. Gode råd eller erfaringer fra jer vil blive værdsat. Håber at kunne komme af med algerne og dino'erne over én kam her inden jeg begynder at fylde mere i.
Til sidst tak for jeres interesse!