Hjælp til forbedringer i overløb!?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions: 84
16
Postnummer: 5210 Odense NV

Hjælp til forbedringer i overløb!?

Indlæg af Gino »

Hej.

Jeg har købt et Boyu HS60 hvor jeg er sikker på der kan og skal laves noget om i overløbet.. Vil MEGET gerne have i kommer med nogle ideer om hva i ville gører? dvs hva i ville fjerne og komme i istedet for osv osv.......

Her er et billede af overløbet.. min er en udgave med bedre og noget større skummer og den sidder i rum nr 2 ellers er alt identisk!

Vil meget gerne kører med noget rowa i evt en sok? hvor var det bedst at plasere den? og hvor mange ml eller gr ville i bruge til 130 L vand?det rowa når det bare kommer i en sok må man så ikk dyppe det i en skål inden man kommer det i akvariet ellers bliver det helt brunt og klamt vandet!? ved godt det ikk må vaskes men syntes sidst på et andet akvarie at mine SPS ikk var så vilde med det brun sjams der i vandet:-)

de svampe og keramikrør osv ska de ikk bare væk?

På forhånd tak for hjælpen:-)

Billede
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
spdiving
Reactions: 0

Re: Hjælp til forbedringer i overløb!?

Indlæg af spdiving »

prøv at oploade billedet lidt støre så vi kan se hvad du hat taget billede af. feks.800x600

steen
Gino
Rev haj
Rev haj
16

Indlæg af Gino »

spdiving skrev:prøv at oploade billedet lidt støre så vi kan se hvad du hat taget billede af. feks.800x600

steen
Hej det er lige meget hva jeg gør så kan det ik blive større og der jeg har hentet billedet er der ikk mere!? det er noget træls jo!!

jeg kan sende et billede til på mail hvis du kan få det større:-) så send mig en pb:-)
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
spdiving

Indlæg af spdiving »

Så prøver vi lige igen. hehe

Steen
spdiving

Indlæg af spdiving »

Det har lige været en tur igenem PhotoShop. Klik på billedet for at få det støre.

Steen
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions: 6
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Jeg skyller altså rowphos inden jeg tager det i brug, gider ikke det brune vand - der står faktisk i Deltecs anvisning til fosfat reaktoren at det skal skylles først.
spdiving

Indlæg af spdiving »

Du kan bruge et af de andre rum til Rowa, aktivt kul, filtervat. Bruger du det første rum hvor skummeren sider på billedet. Så kan du jo have Rowa i dette og vil du bruge aktivt kul så kan du snilt have det i samme rum, Bruger du filter vat så kan du have det øverst eller i rumet efter skummeren . Men husk at skifte filtervatet ca 1 gang om ugen alt efter hvor meget snavs det fanger.

Jeg har ikke selv erfaringer med et Boyu. Så det kan godt være at andre har et langt bedre forslag.

Steen
spdiving

Indlæg af spdiving »

Faldt lige over denne tråd om forbedring af et Boyu.

http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=18&t=33349

Steen
Gino
Rev haj
Rev haj
16

Indlæg af Gino »

spdiving skrev:Du kan bruge et af de andre rum til Rowa, aktivt kul, filtervat. Bruger du det første rum hvor skummeren sider på billedet. Så kan du jo have Rowa i dette og vil du bruge aktivt kul så kan du snilt have det i samme rum, Bruger du filter vat så kan du have det øverst eller i rumet efter skummeren . Men husk at skifte filtervatet ca 1 gang om ugen alt efter hvor meget snavs det fanger.

Jeg har ikke selv erfaringer med et Boyu. Så det kan godt være at andre har et langt bedre forslag.

Steen
Hej igen.

Det er rum nr 2 min skummer sidder i nu(det er faktisk bare "nitrat" filtret og skummeren de har byttet rundt på i det nye).. hva for et af rummene ville du bruge til rowa og aktivt kul? hva ville du ligge øverst rowa eller kul? filter vattet ville vel være bedst lige over overløbs risten så det tager det hele der?
ville du fjerne alle de sorte svampe og så de poser med keramikrør... de er vel gode nok at have til lidt biologisk filter eller?

PS det link er det til 58 akvarie men det er vel lidt det samme:-)

Tak for svarende.. rart med noget feedback:-)
Gino
Rev haj
Rev haj
16

Indlæg af Gino »

Hougaard skrev:Jeg skyller altså rowphos inden jeg tager det i brug, gider ikke det brune vand - der står faktisk i Deltecs anvisning til fosfat reaktoren at det skal skylles først.
Ok.. der er godt nok mange delte meninger med det.. men jeg vil også skylle det inden brug:-)

MVH
spdiving

Indlæg af spdiving »

De sorte svampe vil jeg fjerne og ellers bare bruge et af de rum der er ledige. Jeg ville vælge at lægge filteret øverst da det skal skiftes tit. Kul som det næste da det lige skal ældes en gang imellem og rowa da du ikke skal have fat i det lige så tit som det andet.

Steen
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"