Nano Lampe

Forum for snak om Nano Reefs og alt hvad dertil hører.
Besvar
Hyldager
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
17
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2009

Nano Lampe

Indlæg af Hyldager »

Jeg er på jagt efter en lampe til et nano akvarie. Akvariet måler 30x40, så standard t5 lamper er udelukket.
Akvariet skal kun indeholde ricordea, så lyset behøver ikke være ret kraftigt. Men tilgengæld skal der være noget blåt lys til at fremhæve farverne.
Jeg har kigget på denne her ved petsupply: http://petsupply.dk/solarduoboy13wsort-p-6984.html
Men jeg er i tvivl om, om de to dioder er nok blåt lys. Jeg regnede med at købe to af dem. Alternativt, kan den fåes i en 26 watt udgave, hvis en dækker nok?
Lampen kommer med en 6500K pære, men den skulle nok skiftes ud med en 10.000 eller 15.000?
Kom gerne med alternativer, eller inputs. :)
Brugeravatar
AbeHale
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
15
Postnummer: 7470 Karup Jylland

Re: Nano Lampe

Indlæg af AbeHale »

Jeg købte sådan en lampe for et par måneder siden, med en 10k pære mener jeg det var, og den lever helt klart op til mine forventninger. Men du skal lige huske at både dioer og pære kan ikke være tændt på samme tid, med mindre du laver nogle modificeringer. De to dioder der sidder i den, er også retningsbestemte, og kan ikke drejes, de dækker derfor ikke et super stort areal med deres blå lys. Men ellers rigtig god lampe.
Hyldager
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
17
Postnummer: 2100 København Ø

Indlæg af Hyldager »

Hmm.. Det var jo selvfølgelig lidt en streg i regningen. Er det 13 eller 26 watt du har? Og til hvor stort et akvarie?
Brugeravatar
AbeHale
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
15
Postnummer: 7470 Karup Jylland

Indlæg af AbeHale »

Det er 26 watt, og det var et 20 liters jeg havde kørende, overvejer at sætte et 54liters op. Men tror sq ikke jeg kan overtale kæresten til et akvarie mere :).

Men ellers rigtig god lampe, der er faktisk også en hel del lys forurening på lampen, men det undgår man jo ikke :)
Besvar

Tilbage til "Nano Reefs"