Hvilke fisk fra sydamerika ?

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Dan-P
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 5000 Odense C

Hvilke fisk fra sydamerika ?

Indlæg af Dan-P »

Så kan jeg ENDELIG få lov at sætte et akvarie op igen, dog ikke hjemme ved mig selv :(

Men jeg er ved at uddanne mig til dyrepasser inden for zoologiske dyr, og jeg har fået til special opgave at opsætte et saltvandsakvarie på skolen, som skal blive stående permanent og passes af elever de næste mange år.
Kravet til dette akvarie er at alle koraller og fisk stammer fra sydamerika, og min lærer og utrolig glad for klovnfisk, og kan der ikke også findes klovnfisk i sydamerika ?

Jeg regner med at akvariet bliver på en 250L og jeg kunne godt tænke mig nogle gode forslag til en fornuftig fiske sammensætning.
Sammensætningen skal bestå af fisk der ikke spiser koraller såsom kejsere og sommerfuglfisk osv. :)
Mit 430L mix reef.

viewtopic.php?f=93&t=59133
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Hvilke fisk fra sydamerika ?

Indlæg af Carsten »

Dan-P skrev:Så kan jeg ENDELIG få lov at sætte et akvarie op igen, dog ikke hjemme ved mig selv :(

Men jeg er ved at uddanne mig til dyrepasser inden for zoologiske dyr, og jeg har fået til special opgave at opsætte et saltvandsakvarie på skolen, som skal blive stående permanent og passes af elever de næste mange år.
Kravet til dette akvarie er at alle koraller og fisk stammer fra sydamerika, og min lærer og utrolig glad for klovnfisk, og kan der ikke også findes klovnfisk i sydamerika ?

Jeg regner med at akvariet bliver på en 250L og jeg kunne godt tænke mig nogle gode forslag til en fornuftig fiske sammensætning.
Sammensætningen skal bestå af fisk der ikke spiser koraller såsom kejsere og sommerfuglfisk osv. :)

Der findes ikke ret mange saltvandfisk som vi kan have i akvarierne rundt om sydamerika, da vandet generelt er for koldt. Der findes heller ikke ret mange koraller der. Men hvis du kommer op i det caribiske hav, ser det lidt anderledes ud, men stadig væk, er ret sparsomt udbud, og endnu sværere at finde noget af i handlen.
Jeg mener at der forekommer klovnfisk i golfen, men om det er en som er hjemmehørende der skal jeg ikke kunne sige, eller om de er indslæbt.
Prøv at kigge på fishbase.org hvis du søger på de latinske navne så står der også udbredelses område.
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Carsten skrev:Jeg mener at der forekommer klovnfisk i golfen,
Nope, ingen klovnfisk på den side...

Billede
Brugeravatar
Danholm
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
16
Postnummer: 6740 Bramming
Geografisk sted: Vejrup

Indlæg af Danholm »

Hejsa

Smut du en tur i Odense Zoo de har kun fisk fra sydamerika i deres saltvandsbalje.

Dan Holm
Dan-P
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 5000 Odense C

Indlæg af Dan-P »

Ok der har jeg været ude og kigge, og jeg synes det er en rigtig trist balje. Men jeg må lig se om jeg ikke kan få overtalt min lærer til at lave et biotopt akvarie fra Hawaii istedet hehe.
Mit 430L mix reef.

viewtopic.php?f=93&t=59133
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"