Et lille hurtigt spørgsmål

Forum for snak om alle typer koraller.
Besvar
Brugeravatar
MAKRRO
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15
Postnummer: 2770 Kastrup
Saltvand siden?: 2009

Et lille hurtigt spørgsmål

Indlæg af MAKRRO »

Hey alle,

jeg har fået 2 frags af noget Briareum som jeg har sat fast til overløbsbagpladen. De har stået rigtig fint de sidste par uger, men nu er det ene fragment helt indtrukket, det ser næsten ud som om det er brændt af... Imens ser det andet fint ud...

Men mit spørgsmål er egentlig bare - er det normalt at koraller har nogle "off" perioder? For kan umiddelbart ikke måle noget i vandet, da jeg opstarter Bornemann way har jeg ikke pillet ved noget i de sidste 2½ måned...
Næste gang du peger på nogen, så husk, at tre af dine fingre peger tilbage på dig selv
Brugeravatar
Martin LF
Foxface
Foxface
Reactions:
17
Postnummer: 8400 Ebeltoft
Geografisk sted: Ebeltoft

Re: Et lille hurtigt spørgsmål

Indlæg af Martin LF »

Det er meget normalt at de er trukket ind en dags tid eller 2 . Bariareum har den evne at når det først har fundet sig til rette så er det næsten ikke til at komme af med igen.
Viggo
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
17
Postnummer: 2750 Ballerup

Indlæg af Viggo »

Er også selv i gang med at starte op og ville lige høre, hvad er "Bornemann way"?
Sylvest
Foxface
Foxface
Reactions:
15
Postnummer: 4000 Roskilde

Indlæg af Sylvest »

Viggo skrev:Er også selv i gang med at starte op og ville lige høre, hvad er "Bornemann way"?
Hæng et skilt op på din væg med teksten 'Nej, det er for tidligt'. Hver gang du så får tanken 'hmm, måske er det på tide jeg kommer noget i akvariet', så kig en gang på skiltet.
Skiltet har en holdbarhed på ca. et års tid.

Måske en anelse sarkastisk.... :T
Brugeravatar
MAKRRO
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15
Postnummer: 2770 Kastrup

Indlæg af MAKRRO »

Sylvest skrev:
Viggo skrev:Er også selv i gang med at starte op og ville lige høre, hvad er "Bornemann way"?
Hæng et skilt op på din væg med teksten 'Nej, det er for tidligt'. Hver gang du så får tanken 'hmm, måske er det på tide jeg kommer noget i akvariet', så kig en gang på skiltet.
Skiltet har en holdbarhed på ca. et års tid.

Måske en anelse sarkastisk.... :T
Haha ja det er egentlig meget godt skrevet :) Bornemann way er bare nogle tidsgrænser for hvornår man isætter dyr, koraller mm. for at få den bedste start... Mit har stået nu, i 2½ måned uden nogen aktivitet, andet end den koral jeg fik som velkomstgave og man kan jo ikke sige nej til gaver :D
Næste gang du peger på nogen, så husk, at tre af dine fingre peger tilbage på dig selv
Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"