VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.

skummer problem...

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
flemmiov
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
20
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 1999
Geografisk sted: 7500 Holstebro

skummer problem...

Indlæg af flemmiov »

Hej derude.

Jeg har fået et ret irreterende problem m. min deltec TS-1060 skummer, og vil lige høre om andre kender til dette...Skummeren er efter 8 mdr. problemfri kørsel, begyndt at sende en masse bobler med op i akvariet, hvilket er ret generende :MA , alle af producentens anvisninger er overholdt mht. justering, så efter 2 gange forgæves rengøring, er problemet der stadig !! Samtlige vandværdier ligger stabilt, så det er heller ikke ændring i vandet der er årsagen. Håber der er nogen der kan gi et svar.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Ja det var da træls og havde selv det problem med min APF600 !

Men det lyder da underligt når det ikke har været der de første 8 måneder !

Man kan hente ret god og hurtig Deltec respons i dette forum på RC hvis det var noget - http://reefcentral.com/forums/forumdisp ... orumid=337
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Brugeravatar
flemmiov
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
20

Indlæg af flemmiov »

Har lige prøvet det Brian, vi må se om de kan hjælpe.
Deltec 576 L.
Hilsen Flemming.
Claus
Foxface
Foxface
Reactions:
21
Postnummer: 8370 Hadsten

Indlæg af Claus »

Jeg har lavet et par forskellige modifikationer på min TS1060S, før jeg blev 100% tilfreds med den.

Mht boblerne, så synes jeg at TS-modellerne har lidt af en designfejl. De forlader sig på, at den grovmaskede svamp sier de sidste mikrobobler fra, hvilket ikke er helt tilstrækkeligt.

Jeg har fjernet svampen, og så har jeg istedet lavet et stykke acryl, der passer præcist ned i kammeret. I bunden af acryl-stykket har jeg savet en masse slidser, hvor vandet kan passere.
Dette sikrer at vandet kun kan passere i bunden, og med den konstante vandstand i det sidste kammer, hvor boblerne kan søge opad, medfører det at det er meget få bobler der kommer ud i sumpen.

Er det forståeligt?
kimkubik
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Dk

Indlæg af kimkubik »

Har selv haft et problem med min Aqua Medic skummer, Hvor slangerne blev halvstoppet af alger. Så check slangerne fra skummeren. God arbejdslyst
450 L. Med 150 L. sump. Aqua Medic skummer med nålehjul. 7000 liter pumper på. Nitratfilter(svovlkugler):pause. Grotech tracecontroller. Kalkreaktor. Fosfatfilter. Automatisk påfyldning af osmosevand. 60 L. kar. Teknikken flyttet ud i bryggerset
Brugeravatar
flemmiov
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
20

Indlæg af flemmiov »

Jeg har fået ordnet problemet, Nyberg skrev han havde det samme problem, ca. hver 8 mdr., ved luftindtaget på hver pumpe, tager man et lille bor, og renser det for kalk-salte, der aflejrer,-jeg havde lagt dem i edikke opløsning, men uden ordentlig resultat. (Det lyder ikke så tosset Claus, det skal prøves ) :)
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"