redox/ORP-værdi falder efter O3-generatoren er kommet på
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2630 Taastrup
- Saltvand siden?: 2009
redox/ORP-værdi falder efter O3-generatoren er kommet på
jeg har lige sat min nye Ozon generator på, og straks begyndte redox-værdien at falde. kan det være den skal have lov at køre i noget tid, eller hvad skal jeg gøre ved det?
Mvh
Mvh
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Re: redox/ORP-værdi falder efter O3-generatoren er kommet på
da jeg satte generatoren på var værdien på 250 og så gik det ellers bare nedad. da den nåede 170 slukkede jeg generatoren og nu stiger værdien igen. noget siger mig jo at der er noget helt galt, men jeg ved bare ikke hvad. er der ikke nogen som har nogle forslag?
eller nogen som bor i nærheden af mig som evt. har en redox måler som kunne tænke sig at komme forbi mig med den så jeg kan se om min kontroller måler rigtigt. betaler gerne hvad det måtte koste i transport udgifter (bare du ikke bor i jylland
)
eller nogen som bor i nærheden af mig som evt. har en redox måler som kunne tænke sig at komme forbi mig med den så jeg kan se om min kontroller måler rigtigt. betaler gerne hvad det måtte koste i transport udgifter (bare du ikke bor i jylland

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Er det ikke fordi der komer alt for meget ozon i akvariet?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
når jeg har skruet helt ned for generatoren, så giver den mindere end 200mg/t, men det kan godt være at det er for meget så.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
nu har jeg lige prøvet at sætte et T-stykke på slangen og det hjalp heller ikke, det gik langsommere, men værdien gik ned. tænker lidt i om det er min controller/probe som laver en forkert måling.
- TimW
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 4690 Haslev
- Saltvand siden?: 2007
Vil mene at 200mg/t er formeget at køre den på. kører selv med en sanders c200 på et 576L og min kan reguleres fra 0 til 200 og kører kun lige så jeg kan skimte det blå lys blinker i den vil skyde på det er mellem 25-50mg/t og det må siges at virke som det skal
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
men du har også en ORP controller på, ikk?TimW skrev:Vil mene at 200mg/t er formeget at køre den på. kører selv med en sanders c200 på et 576L og min kan reguleres fra 0 til 200 og kører kun lige så jeg kan skimte det blå lys blinker i den vil skyde på det er mellem 25-50mg/t og det må siges at virke som det skal
hvad sker der hvis du skruer helt op for din Ozon generator?
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Jeg kunne forestille mig at der skal skrues meget ned for ozonen, så den kører i længere tid, så det ikke bliver elevator kørsel op og ned.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
men det kan godt være at den generator jeg har købt er for stor til mit akvarie. kunne bare være fedt hvis nogen kunne bekræfte eller afkræfte at deres redox værdi gør det samme hvis de tilsætter en stor mængde Ozon på kort tid.
men jeg har snakket med en her fra forummet, og har fået lov at låne hans ORP controller og Ozon generator så kan jeg bruge det til at fejlfinde med.
men jeg har snakket med en her fra forummet, og har fået lov at låne hans ORP controller og Ozon generator så kan jeg bruge det til at fejlfinde med.
- joekill
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 1994
- Geografisk sted: 4600
da jeg brugte ozon havde jeg en 50mg ozonator og den kørte til orp'en målte 400.
Den tændte igen når redox dykkede fx ved vandskift.
Jeg har ikke brugt ozon i et års tid og min redox værdi ligger på 320.
Ozon er meget fedt hvis man har lidt sygdom eller gult vand, ellers lidt overflødig.
Den tændte igen når redox dykkede fx ved vandskift.
Jeg har ikke brugt ozon i et års tid og min redox værdi ligger på 320.
Ozon er meget fedt hvis man har lidt sygdom eller gult vand, ellers lidt overflødig.

Hej alle.
Jeg oplever nøjagtigt det samme med min nye indkøbte Sander 50... Jeg har tre saltvands akvarier og de dykker alle sammen i redox værdi når jeg tilføre lidt ozon... Har fået i min gamle lejlighed dosseret ozon med en billig Kina 200mg og der hævede den det som den skulle gøre..
Jeg har prøvet både gemmen min skummere og så seperat luftsten..
Nogen der har nogen ide?
Mvh
Jeg oplever nøjagtigt det samme med min nye indkøbte Sander 50... Jeg har tre saltvands akvarier og de dykker alle sammen i redox værdi når jeg tilføre lidt ozon... Har fået i min gamle lejlighed dosseret ozon med en billig Kina 200mg og der hævede den det som den skulle gøre..
Jeg har prøvet både gemmen min skummere og så seperat luftsten..
Nogen der har nogen ide?
Mvh