Jeg har næsten fyldt mit RSM 130 op med vand og sand i display delen af akvariet. Sumpen er stadig tom for vand.
Vandet er lige nu helt hvidt og tåget på grund af sandet. Skal jeg vente med at fylde det sidste vand på og fylde sumpen, til tågen er lettet (eller dalet måske, hehe), før jeg starter den fulde cirkulation i akvariet? Jeg tænkte, at jeg blot ville få fyldt sumpen godt og grundigt op med "sandaffald", hvis jeg begynder at cirkulere nu. Kan jeg lade det stå uden cirkulation indtil det hele er bundfældet er vel sagtens mit spørgsmål?
/Per
Skal jeg starte pumperne?
- PerNielsen
- Eremit krebs
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 8700 Horsens
- Saltvand siden?: 2009
- kenneth145
- Dragefisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4400 Kalundborg
- Geografisk sted: kalundborg
Re: Skal jeg starte pumperne?
det kan du sagtens men du kan også roligt starte pumperen og fylde det sidste vand i
Mvh. Kenneth boserup
nu med 500 l saltvand..
nu med 500 l saltvand..
-
- Rev Rokke
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2500 Valby
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Valby
hej du fylder hele akv. op med vand (så der også er vand i sumpen , den indstiller du efterhånden) og har fyldt de Ls i som du vil have og tænd for alt.....der går nogle timer før det hele falder på plads... og et lille råd det er at sætte en ekstra cirk i da det ikke er nok med de 2 der er i forvejen ..køb f.eks en tunze 6025 ...og indnu engang velkommen til denne dejlige verden:)
En gang saltvand, altid saltvand ......
- PerNielsen
- Eremit krebs
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 8700 Horsens
Tak! Også for velkomsten! 
Jeg fyldte helt op og satte gang i maskineriet. Det så pænt ud her til morgen og kan nu endelig se hele stensætningen!
/Per

Jeg fyldte helt op og satte gang i maskineriet. Det så pænt ud her til morgen og kan nu endelig se hele stensætningen!
/Per
-
- Rev Rokke
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2500 Valby
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Valby
jamen perfekt... så skal du bare vente og vente...
En gang saltvand, altid saltvand ......