VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.
larmende skummer
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2610 Rødovre
larmende skummer
hej jeg har en aph 600 skummer,den står i sumpen,skal den larme meget og der er rystelser i gulvet ca 2 meter væk.er ved at blive tosset over den larm og de rystelser.håber at der er en der kan hjælpe mig
430l +160l sump
- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fredericia
Re: larmende skummer
prøv evt at kigge her, lyder som samme problem
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=25225
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=25225
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
-
- Søstjerne
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9800 Hjørring
Re: larmende skummer
Hej Frank
Ved ikke om din skummer er samme type som min Deltec, men jeg fandt "de vise sten" ved at kontrollere flowet gennem skummeren på afgangen af denne. Ved at drøvle på flowet gennem skummeren blev pumpen rolig og den tidligere resonans og larm forsvandt.
Det kan endvidere hjælpe, hvis du stiller skummeren på et stykke gummi eller ligger et kvajl af plastslange under foden på skummeren, således den står på slangen. Herved dæmper du og så vibrationerne til sumpen og dermed gulvet.
Ved ikke om din skummer er samme type som min Deltec, men jeg fandt "de vise sten" ved at kontrollere flowet gennem skummeren på afgangen af denne. Ved at drøvle på flowet gennem skummeren blev pumpen rolig og den tidligere resonans og larm forsvandt.
Det kan endvidere hjælpe, hvis du stiller skummeren på et stykke gummi eller ligger et kvajl af plastslange under foden på skummeren, således den står på slangen. Herved dæmper du og så vibrationerne til sumpen og dermed gulvet.