VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.
går denne fisk i koraller
- klaus meyland
- Foxface
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8500 Grenaa
- Saltvand siden?: 2004
går denne fisk i koraller
er der nogen som ved om denne fisk går i koraller sor den er jo i familie med sommerfuglene.
hvad er jeres erfaringer med den og kan man holde flere sammen
Chelmon rostratus
hvad er jeres erfaringer med den og kan man holde flere sammen
Chelmon rostratus
er ved at planlægge mit comeback 

- thyme
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Århus V
- Kontakt:
Re: går denne fisk i koraller
Nej den skulle være reefsafe. Men den er dog meget svært glad for rørorme, og når de er væk kan den være svær at fodre. Den skulle også tage glasroser
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: middelfart
Har haft en den den var glad for rør orm, stjerne polypper og muslinger
så helt reef safe vil jeg ikke sige den er
Mvh Thue

Mvh Thue
- Lars S
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8963 Auning
- Saltvand siden?: 1989
- Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
- Kontakt:
Ja lidt, den kan være meget svær at få til at tage tør eller frossen foder, den tager bla. rørorme, vifteorme osv.
Det er en meget go' ide, hvis akvariet har kørt i land tid og der er en masse pods i akvariet.
Men altså den kan være svær, og dør tit efter ca. 1/2 års tid. desværre, jeg har også selv prøvet den, sød sjov fisk, men det er ( var ) det den tog også
Klaus : hold dig fra den
med mindre at du er 110 % sikker å at den tager frost og / eller tørfodre, køb den IKKE som ny importeret.
Det er en meget go' ide, hvis akvariet har kørt i land tid og der er en masse pods i akvariet.
Men altså den kan være svær, og dør tit efter ca. 1/2 års tid. desværre, jeg har også selv prøvet den, sød sjov fisk, men det er ( var ) det den tog også

Klaus : hold dig fra den

Mvh. Lars Steen

530 l. Low tech.
http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.

530 l. Low tech.
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6510 Gram
- Geografisk sted: Gram
Inden du køber den så vær sikker på at den spiser frosent foder
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Det er en sommerfuglefisk og dens mund er bygget til at plukke koralpolypper fra SPS.
Denne kropsbygning vil i sig selv betyde, at den også vil udnytte sine muligheder efter en vis tid. Det kan tage et par timer eller et par år, men fælles for alle succestilfælde jeg har hørt om i forhold til C. Rostratus, er at de går i gang med korallerne efer en vis tid.
Dog vil jeg til denne fisks forsvar sige, at den sjældent kaster sig over én bestemt koral, så har du et bredt udvalg af SPS, vil den samme koral sjældent blive angrebet i et omfang, der har videre betydning for dens overlevelse.
Hvad angår opstartsfodring af C. rostratus har jeg gode erfaringer med at vride en grov filtersvamp i frostfoder for derefter at lægge svampen ned i akvariet. På den måde kan pincetten gå og plukke foderet ud af svampen, istedet for at tage det fritsvævende i vandet, som de ofte har problemer med.
Denne kropsbygning vil i sig selv betyde, at den også vil udnytte sine muligheder efter en vis tid. Det kan tage et par timer eller et par år, men fælles for alle succestilfælde jeg har hørt om i forhold til C. Rostratus, er at de går i gang med korallerne efer en vis tid.
Dog vil jeg til denne fisks forsvar sige, at den sjældent kaster sig over én bestemt koral, så har du et bredt udvalg af SPS, vil den samme koral sjældent blive angrebet i et omfang, der har videre betydning for dens overlevelse.
Hvad angår opstartsfodring af C. rostratus har jeg gode erfaringer med at vride en grov filtersvamp i frostfoder for derefter at lægge svampen ned i akvariet. På den måde kan pincetten gå og plukke foderet ud af svampen, istedet for at tage det fritsvævende i vandet, som de ofte har problemer med.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- klaus meyland
- Foxface
- Reactions:
- 16
tak for de gode indlæg drenge
jeg havde den for 3-4 år siden (før jeg fik koraller) og der var jeg glad for den men den døde nok pga dårlig vand kvallitet.
de fleste af mine sten har jeg haft i 4 år så de skulle være rimlig levende men der er da nogle nye stan i så dem må den svømme lidt uden om lidt endnu

jeg havde den for 3-4 år siden (før jeg fik koraller) og der var jeg glad for den men den døde nok pga dårlig vand kvallitet.
de fleste af mine sten har jeg haft i 4 år så de skulle være rimlig levende men der er da nogle nye stan i så dem må den svømme lidt uden om lidt endnu

- klaus meyland
- Foxface
- Reactions:
- 16
- Lars S
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8963 Auning
- Saltvand siden?: 1989
- Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
- Kontakt:
De gør ikke hinanden noget.klaus meyland skrev:kan man have flere af dem sammen ?
Men Klaus, tænk dig nu rigtigt om

Det er helt sikkert en sød og sjov fisk, men den kan være meget svære at holde i mere end 1/2 - 3/4 år.
Mvh. Lars Steen

530 l. Low tech.

530 l. Low tech.
- klaus meyland
- Foxface
- Reactions:
- 16
jeg kunn godt finde på at købe 2 stk og 2 naso'er er ikke helt sikker på hvad det skal være for nogen 

- Johnny
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 3760 Gudhjem
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Bornholm
det lyder lidt vildtklaus meyland skrev:jeg kunn godt finde på at købe 2 stk og 2 naso'er er ikke helt sikker på hvad det skal være for nogen
Hilsen Johnny
630l inbygget woha balje
630l inbygget woha balje