Er så småt ved og opsætte min nye kalkreaktor og vil så lige høre hvordan i har gjort med hensyn til indsugningen af vand har i en ekstra pumpe på eller har i bare slangen oppe i akvariet eller koplet på returen. Min står i sumpen under akvariet og den kan ikke selv føde sig selv så der danner sig hurtigt meget luft i toppen af reaktoren. Der står også i beskrivelsen at reaktoren skal stå under vandlinjen men det er jo lidt svært i en sump
Min korallin har stået i 2 setups nu og altid kørt uden fødepumpe. Den har stået på gulvet og selv suget fra akvariet og pumpet retur. Den eheim pumpe laver noget af et vandtryk inde i cylinderen.
Carsten skrev:Min Koralin bliver fødet fra returløbet.
Det tror jeg også jeg bliver nød til for det er næsten som om vandet løber baglæns i indsugningen det skal lige siges det er en 3001 så den er jo lidt høj
christiantt skrev:Jeg skal også have en Korallin 1501 sat til mit akvarie. Og jeg bliver nødt til at gøre som Lord Mike, da jeg også har PVC rør fra returpumpen.
Hvordan sikrer du at den blå slange bliver siddende?? Er trykket ikke så stort at den ryger ud nogle gange??
Nu er denne slange den hårde type og den er svær/stram at sætte på og ligeså når den skal af, og trykket kommer aldrig i nærheden af det der skal til for at slangen ryger af, ej heller hvis jeg lukker for hanen du ser ovenover...
Jeg bruger almindelig luftslange, og har aldrig oplevet at slangen er blevet blæst af af Co2'en.
Tidligere brugte jeg trykslange, og det fungerede ikke. Slangen som skulle på tilbageløbsventilen, flækkede hele tiden,
flere gange med vand på gulvet. siden jeg fjernede den, er der ikke kommet vand derfra.
Det har jeg aldrig oplevet som et problem, Og min returpumpe giver trods alt 8000 liter, godt nok sidder kalkreaktoren på lidt forgrening, men alligevel har jeg ikke oplevet det som noget man bør overveje
Så har jeg fået fat i nogle stumper så reaktoren bliver født fra returen det hjalp sku tak skal i have. Havde heldigvis lavet et par ekstra haner fra returen jeg kunne tage fra til sådanne situationer
Jamen, jeg kan ikke helt skelne mellem hvad du mener med de forskellige slanger
Kan du evt. linke til dem du bruger?? Er det f.eks. de samme som man bruger til osmoseanlæg??
Det er ganske almindelige slanger som du bruger til diverse spandfiltre, bare i forskellige størrelser som er sat inden i hinanden. Du kna også købe et T-stykke fra Aquamedic hvor der er en udgang som passer til en almindelig luftslange
Jamen, jeg forstår stadig ikke hvad en luftslange er??
Jeg tror bare at jeg laver det som Lord Mike har lavet det. Kan det ikke passe at det er osmoseanlægsslange der er brugt til det??
Så er det hele langt om længe oppe og køre...
Jeg har hentet en guide fra RC (mener jeg), hvor der står at det er "udluftningen" der skal stå og dryppe. Men er det ikke "udløb" der skal dryppe, og så skal "udluftning" lukkes helt??
jo udluftningen skal være helt lukket, den er beregnet til og tømme luft ud fra reaktoren hvis der kommer luft i den. Så jo det er fra udløb det skal dryppe
Jeg har proppet min fødeslange til kalkreaktoren op returslangen på kølleren. Så den får vand derfra.
Det virkker fint.
Jeg har brugt alm. Luftslange til kalkreaktoren også CO2en.
Jeg havde ikke lige andet den dag jeg satte min kalkreaktor til