Deltec skummer ts 1060
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 2860 Søborg
Deltec skummer ts 1060
et spørgsmål til dem der køre med overnævnte skummer.
køre i med begge pumper tændt?
jeg syntes vandstanden den kommer meget højt op hvis begge pumper køre samtidig.
jager
køre i med begge pumper tændt?
jeg syntes vandstanden den kommer meget højt op hvis begge pumper køre samtidig.
jager
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 21
Re: Deltec skummer ts 1060
jeg satte begge pumper til i nat, med det resultat af den ikke skummer en skid af mere.
har denne skummer et par dage at starte op på jeg har åbnet fuldt på begge lufthaner og min sump er helt fyldt med luft så det er ikke fordi den ikke skummer, men den skummer ikke noget af i koppen, det der er kommet er fra i går og det er ikke ret beskidt.
der kommer vand ud fra den blå svam på bagsiden, skal der det? det passer ikke med de røde pile som er tegnet på skummeren i hvad vej vandet skal løbe igennem.
dette er sikkert nogle tåbelige spørgsmål, men jeg har kun haft skummer som decoacen har bygget før i tiden. og aldrig prøvet en sådan her skummer.
jeg burde have en masse lort i vandet som skal skummes af da jeg lige har sat 100 kg ls og 3 poser levende sand.
det skal siges jeg køre ozon på skummeren igennem den ene luftventil
jager
har denne skummer et par dage at starte op på jeg har åbnet fuldt på begge lufthaner og min sump er helt fyldt med luft så det er ikke fordi den ikke skummer, men den skummer ikke noget af i koppen, det der er kommet er fra i går og det er ikke ret beskidt.
der kommer vand ud fra den blå svam på bagsiden, skal der det? det passer ikke med de røde pile som er tegnet på skummeren i hvad vej vandet skal løbe igennem.
dette er sikkert nogle tåbelige spørgsmål, men jeg har kun haft skummer som decoacen har bygget før i tiden. og aldrig prøvet en sådan her skummer.
jeg burde have en masse lort i vandet som skal skummes af da jeg lige har sat 100 kg ls og 3 poser levende sand.
det skal siges jeg køre ozon på skummeren igennem den ene luftventil
jager
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Jeg kender ikke skummeren. Jeg har selv forsøgt at køre med ozon på min egen skummer, med det resultat at den slet ikke kogte noget af. Hvorfor har jeg intet svar på, for det burde være omvendt. Prøv at slukke for ozonen og se om det hjælper
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: jylland
Kiggede lige på akvarieudstyrs side der står at skummeren, skal have en konstant vandstand i sumpen på 12-18 cm, ikke mere ikke mindre, er det iorden ?
Karl
Karl
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 21
Jeg havde sat 2 slanger på luftindtagene og det må åbenbart være årsagen til jeg ikke kunne få luft nok underligt da de er større dimension end kuglehanerne.
men jeg kan stadig ikke få noget skummet af.
jeg har lagt ca 1,5 kg ziovit tror jeg det hedder ned i sumpen. det er nogle hvide små sten 1-3 cm i diameter.
de skulle tage en masse lort i starten, kunne de være årsagen til jeg ikke for noget skummet af? jeg har slukket for ozonen.
nu har jeg ikke nogle testsæt endnu men vandet virker rimelig klart. og jeg har en redox på 230 og en ph på 8,26
jager
men jeg kan stadig ikke få noget skummet af.
jeg har lagt ca 1,5 kg ziovit tror jeg det hedder ned i sumpen. det er nogle hvide små sten 1-3 cm i diameter.
de skulle tage en masse lort i starten, kunne de være årsagen til jeg ikke for noget skummet af? jeg har slukket for ozonen.
nu har jeg ikke nogle testsæt endnu men vandet virker rimelig klart. og jeg har en redox på 230 og en ph på 8,26
jager
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2791 Dragør
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Dragør, Amager
jeg har den skummer, kører med begge pumper tændt og laver vel en god halv kop snask om ugen. Min vandstand er sat til det laveste muligt i skummeren, dvs. pladen til at regulere med er hevet helt op. Jeg kører med ozon på min ene pumpe og den anden er fuld åben og selve luftreguleringshanen er også hevet af. Min vandstand i sumpen er ca. midt imellem de to mærker.
Vandet skal kome ud af svampen på den, pilene er der kun for at indikere hvor imellem vandniveauet skal være.
Vandet skal kome ud af svampen på den, pilene er der kun for at indikere hvor imellem vandniveauet skal være.
... intet vand i stuen for tiden ...
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 21
jeg har også hevet pladen på skummeren helt op. og min vand stand i sumpen er 1 cm under den øverste røde pil.
jeg fatter bare ikke jeg ikke for den mindste snask ud af det bare 2 mm så vidste jeg den virkede.
det kan ikke være rigtigt jeg ikke har noget skidt i vandet, godt nok er det fyldt med osmosevand og jeg har skyllet stenene meget grundigt inden de kom i men jeg kan da ikke have fjernet alt lortet inden det hele er kommet i.
hvordan fungere det der ziovit, jeg ved det binder alt næring men binder det også skidtet
jager
jeg fatter bare ikke jeg ikke for den mindste snask ud af det bare 2 mm så vidste jeg den virkede.
det kan ikke være rigtigt jeg ikke har noget skidt i vandet, godt nok er det fyldt med osmosevand og jeg har skyllet stenene meget grundigt inden de kom i men jeg kan da ikke have fjernet alt lortet inden det hele er kommet i.
hvordan fungere det der ziovit, jeg ved det binder alt næring men binder det også skidtet
jager
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Geografisk sted: København Ø
Zeovitten fjerner ikke det samme som skummeren..
Jeg kender ikke den skummer, men der er stoffer som kan få skummet til at "kollapse" - Typisk når man fodre, eller har haft hænderne i bajlen.. Så går der lidt tid inden der bygger sig skum op igen. Nye skummere kan også opfører sig mærkeligt (min BM160 gjorde de første par dage) - Det var som om den lige skulle køres til.
Hvis du har luftbobler i skummeren, mon så ikke den begynder at skumme i løbet af et par dage.
/Henrik
Jeg kender ikke den skummer, men der er stoffer som kan få skummet til at "kollapse" - Typisk når man fodre, eller har haft hænderne i bajlen.. Så går der lidt tid inden der bygger sig skum op igen. Nye skummere kan også opfører sig mærkeligt (min BM160 gjorde de første par dage) - Det var som om den lige skulle køres til.
Hvis du har luftbobler i skummeren, mon så ikke den begynder at skumme i løbet af et par dage.
/Henrik
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2791 Dragør
- Geografisk sted: Dragør, Amager
prøv at hæv vandstanden i skummeren indtil skummet kommet op i reaktorrøret på skummeren, så burde du kunne skumme lidt snask af, måske lidt vandigt da du jo ikke rigtig har nogen belastning på baljen. Derudover er det vel egentlig også meget normalt der går nogle dage inden der er noget at skumme af.. hvad der er af døde sager i stenene skal vel have lov til at forrådne inden der kommer proteiner i vandet?? eller er det mig der er hel gal på den?
... intet vand i stuen for tiden ...
- flemmiov
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 7500 Holstebro
- Saltvand siden?: 1999
- Geografisk sted: 7500 Holstebro
Jeg har kørt med den skummer og den fungerer fint. Du skal som udgangspunkt stille begge luftindtag så de stå ca. "kvart i " det vil sige at de knap står helt åbne. De 2 røde pile henviser til vandstanden i sumpen og ikke i skummeren. Vandet i sumpen skal ligge i området mellem pilene. Vandstanden i skummeren skal ca. stå omkring den sorte kant på skummeren. Lad den få nogle dage til indkøring, bemærk at returvandet fra skummeren kan være fuld af luftbobler i den første tid, de kommer fra svampene. Har prøvet at markere vandstanden på billedet. Ellers en ganske god skummer der normalt kører derudaf. Ps. for at dæmpe resonansen lagde jeg et stykke liggeunderlag under min.
- Vedhæftede filer
-
- 19-ts1060.jpg (7.87 KiB) Vist 464 gange
Deltec 576 L.
Hilsen Flemming.
Hilsen Flemming.