Skummer

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
JanMadsen
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
20
Postnummer: 6710 Esbjerg V
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Esbjerg

Skummer

Indlæg af JanMadsen »

Hejsa

Er der nogen som kan forklare mig hvordan disse skummer fungere i forhold til dem som vi kan købe/bruger herhjemme. Det lader til at der kommer væsentlig mere vand igennem disse skummer eller er jeg helt gal på den? Samtidig synes jeg også at have læst mig til at de er bedst til wet skimming er det korrekt?
Vedhæftede filer
mr-2.jpg
mr-2.jpg (39.63 KiB) Vist 605 gange
Mvh Jan
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Det er en såkaldt "downdraft" skummer. De virker som en venturi skummer hvor vandet presses egen en form for dyse. Lige som når du tager vandslangen og sprøjtervand i en spand eller bassin, så blandes vandet med luft, når tilstrækkeligt meget vand og luft er blandet bliver skummet stift og stiger op gennem røret lige som i en "almindelig" skummer.
Det er primært i amerika at de har været i brug, men efter hvad jeg har læst mig frem til, går stadig flere og flere over til at bruge den slags skummere som vi bruger her i Europa. Hvorfor det sker ved jeg ikke, men det har jo nok noget med efektiviteten at gøre.
kimkubik
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Dk

Indlæg af kimkubik »

Effektiviteten kender jeg ikke noget til. Fordelen med denne skummertype er at den ikke fylder ret meget i højden
450 L. Med 150 L. sump. Aqua Medic skummer med nålehjul. 7000 liter pumper på. Nitratfilter(svovlkugler):pause. Grotech tracecontroller. Kalkreaktor. Fosfatfilter. Automatisk påfyldning af osmosevand. 60 L. kar. Teknikken flyttet ud i bryggerset
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"