Hejsa
Er der nogen som kan forklare mig hvordan disse skummer fungere i forhold til dem som vi kan købe/bruger herhjemme. Det lader til at der kommer væsentlig mere vand igennem disse skummer eller er jeg helt gal på den? Samtidig synes jeg også at have læst mig til at de er bedst til wet skimming er det korrekt?
Skummer
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Det er en såkaldt "downdraft" skummer. De virker som en venturi skummer hvor vandet presses egen en form for dyse. Lige som når du tager vandslangen og sprøjtervand i en spand eller bassin, så blandes vandet med luft, når tilstrækkeligt meget vand og luft er blandet bliver skummet stift og stiger op gennem røret lige som i en "almindelig" skummer.
Det er primært i amerika at de har været i brug, men efter hvad jeg har læst mig frem til, går stadig flere og flere over til at bruge den slags skummere som vi bruger her i Europa. Hvorfor det sker ved jeg ikke, men det har jo nok noget med efektiviteten at gøre.
Det er primært i amerika at de har været i brug, men efter hvad jeg har læst mig frem til, går stadig flere og flere over til at bruge den slags skummere som vi bruger her i Europa. Hvorfor det sker ved jeg ikke, men det har jo nok noget med efektiviteten at gøre.
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Dk
Effektiviteten kender jeg ikke noget til. Fordelen med denne skummertype er at den ikke fylder ret meget i højden
450 L. Med 150 L. sump. Aqua Medic skummer med nålehjul. 7000 liter pumper på. Nitratfilter(svovlkugler):pause. Grotech tracecontroller. Kalkreaktor. Fosfatfilter. Automatisk påfyldning af osmosevand. 60 L. kar. Teknikken flyttet ud i bryggerset