Jeg har to nano akvarier - et på 58 liter og et nyt lille et på 37 liter.
Det store startede jeg op fra bunden d. 26. marts 2008 og der er følgende i baljen:
Dyr:
Kardinal (Pterapogon Kauderni)
Seksstribet gylte (Pseudocheilinus hexatania)
Dannebrogsreje (Lysmata amboinensis)
Turbo snegl (3 stk.)
Har to klovne i standby hos en anden akvarist - de skal i så snart mine værdier er i top

Koraller:
Caulastrea Furcata
Sarcophyton tenuispiculatum
Euphyllia (nu kun to hoveder

Ricordea grøn
Grøn stjernepolyp (Pachyclavularia violacea)
Polypper - pink, grøn og brunblå (Zoanthus)
Skiveanemoner - 3 blå/lilla og en grøn
Kenyatræ
Derudover nogle ret flotte røde alger (og nogle alger jeg godt kunne være foruden!)
Teknik:
Akvariet er et Boyu og derved et såkaldt "Plug and Play" saltvandsakvarie.
Skummeren der fulgte med har jeg haft lidt problemer med, men den fungerer meget godt pt.
Returpumpe: New Jet 800 - sat til en spraybar ind bag ved stenene.
Cirkulation: Koralia 2
Lys: Jeg har nu fundet ud af at det faktisk er 2x18W T5 jeg har i akvariet

Det lille akvarie på 37 liter er et Aquatic Nature Evolution 1
Deri er der pt.
En lille bitte Klovnfisk (Amphirion ocellaris) opdrættet. Den er faldet rigtig godt til og er på ingen måde sky eller bange - svømmer rundt ved frontruden og kommer helt tæt på når jeg har fingrene i vandet

Dannebrogsreje (Lysmata amboinensis) Mini størrelse fra Klovnfisken - ca. 3 cm lang

Stor aktiv blåbenet eremit krebs
Tre snegle - turbo, alm algesnegl og en Cerith
Pulsing Xenia (MANGE)
Kenyatræ - 3 stk.
Polypper: Gule, mørke og brune
Døde SPS koraller (fulgte med da jeg købte det, de er egentlig meget dekorative)
Caulerpa (to forskellige typer)
Der er desværre ikke rigtig plads til en skummer i overløbet, så i stedet bliver det en ordentlig omgang filtration (Aktivt kul, Rowaphos og Symbiont) samt skift af overflade vand en gang om ugen. Så håber jeg at det kan gøre det!
Ellers er der en returpumpe på 500 L/t (tror jeg nok) og en Koralia 1 som cirkulation.
Billeder følger!