Billede af akvariets indretning:
Selve akvariet er på 250 l. (100 x 50 x 50) og møblet uden om er 180 cm. højt. Akvariet, møblet og sump, blev tegnet på computeren og bestilt på den tyske fabrik geiss, som Klovnfisken har tilknytning til.
Billede af akvarium inkl. møbel:
Nedløbet består af to stk. 32 mm. rør. Returløbet består af 32 mm. rør, med tilsluttet OceanRunner 3500. Vandet fra returrøret bliver pumpet ud i bunden af akvariet i en vandret retning bag stenene hen over sandet.
Har endnu ikke fået købt alt teknikken, så mangler stadig kalkreaktor, noget mere cirkulation (tunze stream) en iks computer, med doseringsmaskine og lidt andet tilbehør, men eller kører det fint. Lyset består af 6 stk. 39 W. T5 rør (2 blå og 4 hvide) og kan konstaterer, at det giver ligeså meget lys, som tilsvarende hqi. men det er ikke et lige så flot lys. Det er bestemt mere dødt. Har heller ikke fået reflektorer over endnu, hvilket også skulle gøre en del ved lysmængden.
Billede af lysrørene placering:
Der er ca. 25 koraller, 6 fisk og to anemoner i akvariet pt. Derudover er der også rejer, snegle, søstjerner og hvad der ellers hører til.
Desværre kan jeg ikke rigtig få gode billeder af mine blå koraller, så de få billeder jeg lægger op, af et par af de blå koraller, er ikke ret gode.
Her er lidt billeder af nogle af de koraller, der er i akvariet:
Et par blandede billeder af indholdet i akvariet:
Vil meget gerne hører input og tilbagemeldinger fra jer der ude