VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.
Ang. udryddelse af glasroser???
- karinaogkenneth
- Klovnfisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4220 Korsør
- Geografisk sted: Korsør
Ang. udryddelse af glasroser???
Når man skal sprøjte kogende vand eller saltsyre ind i en glasroserne med en kanyle, skal man så stikke kanylen ind i selve "munden" eller "hovedet" på glasrosen? eller skal man stikke kanylen ind i "halsen" på den altså det rør de vokser ud fra?
Hvad har den bedste effekt??
Hvad har den bedste effekt??
MVH
Karina & Kenneth
Karina & Kenneth
- Chris2500DK
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2500 Valby
- Kontakt:
Re: Ang. udryddelse af glasroser???
Jeg ender som regel med at stikke kanylen ind i det hul anemonen trækker sig ind i når jeg nærmer mig og så trykke af.
- karinaogkenneth
- Klovnfisk
- Reactions:
- 17
ok, men hvad har den bedste effekt? at bruge kogende vand? eller skal det være saltsyre??
MVH
Karina & Kenneth
Karina & Kenneth
- Chris2500DK
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2500 Valby
- Kontakt:
Jeg har ikke prøvet at bruge kogende vand. De par glasroser jeg har haft har fået saltsyre og er døde af det.
- karinaogkenneth
- Klovnfisk
- Reactions:
- 17
ok, hvor kan man egentlig købe det saltsyre henne?? skal det være noget specielt??
MVH
Karina & Kenneth
Karina & Kenneth
- Anette
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8700 Horsens
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Horsens
Jeg har lige været igang med kanyle og kogende vand i vores balje i dag. De fik et par gange, men nu er de også helt døde!!
Overvejede at bruge saltsyre, men er, som andre herinde, i tvivl om hvilken koncentration der skal bruges?
Mvh Anette

Overvejede at bruge saltsyre, men er, som andre herinde, i tvivl om hvilken koncentration der skal bruges?
Mvh Anette
Mvh Anette og Kristoffer
- solberg
- Rev Rokke
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8410 Rønde
- Geografisk sted: Rønde (30 km. nord for Århus )
kogende vand virker fortrindeligt... efter min mening er der ikke grund til at bruge saltsyre når vand virker...
bare stik kanylen ind i munden og så skyd af. hvis du kan komme til det, så skrab foden af tilsidst. Så er skulle de været udryddet hurtigt...
bare stik kanylen ind i munden og så skyd af. hvis du kan komme til det, så skrab foden af tilsidst. Så er skulle de været udryddet hurtigt...
Hilsen Martin Solberg
215 L. med 45 L. sump
90 l. Shin mao til et par fløjlsklovne. Når de engang kommer hjem.

215 L. med 45 L. sump
90 l. Shin mao til et par fløjlsklovne. Når de engang kommer hjem.

- Kalle
- Klovnfisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Aalborg
Alm 30% virker ganske fint.. men vær varsom med mængden for der behøves faktisk ikke ret meget, og vil da også anbefale at prøve kogende vand først.
Men jeg har bare ikke haft den store success med kogende vand når glasroserne har siddet lidt afsides (=svært tilgængelige) - tror det kræver et pletskud i solar plexus
Det kan faktisk godt være lidt tricky at aflive dem, for de er møghurtige til at lukke sig sammen, og det kan tit være vanskeligt at komme til selve roden, hvis de sidder imellem stenene.
En helt anden mulighed er at tage stenene op - det giver bedre adgang til glasroserne, men de bliver selvfølgelig så også sværere at se.
Men jeg har bare ikke haft den store success med kogende vand når glasroserne har siddet lidt afsides (=svært tilgængelige) - tror det kræver et pletskud i solar plexus

Det kan faktisk godt være lidt tricky at aflive dem, for de er møghurtige til at lukke sig sammen, og det kan tit være vanskeligt at komme til selve roden, hvis de sidder imellem stenene.

En helt anden mulighed er at tage stenene op - det giver bedre adgang til glasroserne, men de bliver selvfølgelig så også sværere at se.