"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Noritang

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
draco
Reactions:

Noritang

Indlæg af draco »

Hej

Er det nok at fodre sin kirugfisk bare med noritang eller skal den også have andet foder eller evt. vitamintilskud af en art?
(og er noritang det bedste man kan give dem?)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Ensidig fodring er aldrig godt! du vil vel heller ikke bryde dig om kun at få serveret grøn salat hver dag.
Foder med en palet af forskellige ting, Noritang, tørfoder, frosne artemia, frosne Mysis. Du kan så give den noget noritang hverdag ved siden af det andet foder.
Når jeg køber Noritang, tager jeg bladet og klipper det igennem så jeg får 4 strimler ud af 1 blad. Strimlen rulles sammen og sætes i en klemme som er bundet fast til en sten med fiskesnøre.
Brugeravatar
Christian
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 258
Tilmeldt: søn 23. jan 2005 20:56
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: NORGE BERGEN

Indlæg af Christian »

Er nori tang det samme som de tang greier som man får på Sushi restaurang? og som kan kjøpes på "Asia mad" invandrer butikker?
750liter 114liter sump2x250W HQI.14.5K Giesemann. Deltec-KM500.FR509.PF601.AP703.P1000A-SanderC100.IKS.TS48-MerlinFSBF.
Christian
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3794
Tilmeldt: tors 29. jul 2004 23:28
19
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Christian skrev:Er nori tang det samme som de tang greier som man får på Sushi restaurang? og som kan kjøpes på "Asia mad" invandrer butikker?
Ja det er det. Dog er de pakker, som sælges som fiskefoder ikke godkendt til menneskeføde, da de ikke har været gennem nogle bestemte tjek, som alt menneskemad skal.
Skal da også lige siges, at de trods for navnet, ikke er tang, men derimod alger, som tørres i store plader.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Og de bliver ikke dyrere af at være menneske føde, tværtimod.
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3794
Tilmeldt: tors 29. jul 2004 23:28
19
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Carsten skrev:Og de bliver ikke dyrere af at være menneske føde, tværtimod.
Synes det er forskelligt. Har godt hørt noget om at man kan få det i supermarkeder billigere en gang imellem, men nu spiser jeg utrolig meget sushi og der koster en pakke med ti plader 42 kr. hvor vi i Klovnfisken tager 30 kr. for ti plader.
draco
Reactions:

Indlæg af draco »

Det noritang jeg køber er også egentlig beregnet til sushi, og det koster ca. det halve af hvad det gør, når man køber det specielt til fisk. :shock:
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3794
Tilmeldt: tors 29. jul 2004 23:28
19
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

draco skrev:Det noritang jeg køber er også egentlig beregnet til sushi, og det koster ca. det halve af hvad det gør, når man køber det specielt til fisk. :shock:
Hvor kan du få ti plader for ca. 15 kr. ?
draco
Reactions:

Indlæg af draco »

Jeg så på akvarieudstyrs hjemmeside, for det var det eneste sted jeg kunne se en pris, og der tog de 58 kr for 25 g, mens jeg fik 28 g for ca 26 kr. jeg må indrømme at ti plader for 30 kr også lyder billigt. Jeg overså bare lige dit indlæg Mads :oops:
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Mads: Der er en verden uden for Føtex, gå en tur i en kineser butik, der kna du finde mange spændende ting, og en pris der siger 28-30 kroner for en pakke, med 10 blade.
mikkel
Reactions:

Indlæg af mikkel »

....men husk lige at kigge på varedeklarationen! Det er ikke ualmindeligt at sushi-norien er blevet røget eller tilsat ekstra ting som f.eks. sesamolie. De fleste af tingene er nok forholdsvis uskadelige, men alligevel.....
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Det har også stået på et par af de pakker jeg har købt, men tror mere at det har noget med tørringsmåden at gøre. Det har smagt ret ens alt det som jeg har tygget på.
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3794
Tilmeldt: tors 29. jul 2004 23:28
19
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Carsten skrev:Mads: Der er en verden uden for Føtex, gå en tur i en kineser butik, der kna du finde mange spændende ting, og en pris der siger 28-30 kroner for en pakke, med 10 blade.
Ja, så spare du jo heller ikke noget fra at købe ti blade til 30 kr. i Klovnfisken f.eks.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Ud over at det ikke er alle der lige kommer forbi Frederiskberg.
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3794
Tilmeldt: tors 29. jul 2004 23:28
19
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Carsten skrev:Ud over at det ikke er alle der lige kommer forbi Frederiskberg.
Nej nej, regner skam heller ikke med at alle jyder kører til frederiksberg hver gang de mangler lidt noritang. Synes bare at man tit hører den med at det er meget billigere at købe noritang, som er beregnet til sushi fremfor i en akvariebutik. Har bare endnu ikke hørt om noget hvor man sparer meget mere end et par kroner, hvis man tager ud fra Klovnfiskens pris på noritang.
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"