Reolen står på den ene side af væggen og sumpen på den anden.
Det kostede blod, sved og tårer – men det bliver rigtigt godt
Blodet flød da vi begge skar os på noget dækglas, sveden kom da der skulle bores igennem væggen ind til sumpen og tårnene kom ret let da jeg med mit førnævnte sår stak hånden ned i salten der skulle blandes i vand til de to ny akvarier. (arghhhhh)
Resultatet er nu at vi har to mindre akvarier på cirka 170l – lave men dybe. Heri flytter vi alle vores koraller og mindre fisk.
Målet er at akvariet i stuen skal blive et rent fiske akvarie kun med få skiver osv.
Akvarierne i kælderen skal have noget HQI lys et sted imellem 35-100 w og et blåt rør, der skal noget groft bundlag i. Lige p.t går der 2 dragefisk (Pterois radiata) i det ene og et klovnpar (Amphiprion ocellaris) i det andet.
I akvarierne er der et nedløb og et tilløb, nedløbet går sumpen ved skummeren og i sumpen sidder også en pumpe og føre vandet op i akvarierne. Der er en regulering på så begge akvarier får lige meget vand ind.
Pumperne er tunze nano stream.
Der mangler selvfølgelig en del endnu, b.la et godt lys så de fremstår pæne og klare og pænt bundlag.
I de andre akvarier er der ferskvand, bla med foderfisk (molly) til dragefiskene. Ud over det har jeg dog en forkærlighed for syd og mellemamerikanske cichlider og så roder jeg lidt med barbe opdræt.